ضرورت استقرار واحدهای پتروشیمی در شهرستان سرخس

معاون وزیر نفت تاکید کرد؛

معاون وزیر نفت بر ضرورت استقرار واحدهای پتروشیمی در شهرستان مرزی سرخس تاکید کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت در بازدید از قسمت‌های مختلف پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با بیان مطلب فوق افزود: این مجتمع پالایشگاهی از اهمیت فراوانی برخوردار است و با توجه به موقعیت مرزی بودن سرخس، این شهرستان می‌تواند یکی از قطب‌های اصلی پتروشیمی کشور باشد.

وی روند تولید گاز در پالایشگاه خانگیران را نسبت به پالایشگاه پارس جنوبی بیشتر دانست و اظهارداشت: این مجموعه معادل دو فاز پالایشگاه پارس جنوبی، گاز کشور را تامین می‌کند.

بیات ادامه داد: با فعالیت شبانه روزی کارکنان شرکت ملی گاز شاهد توسعه شبکه ملی گاز به اقصی نقاط کشور و نقاط دور دست هستیم و خوشبختانه روستاها هم از مزایای گاز، برق، آب و راه برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از انجام بیش از یک سال مطالعات، برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به‌عنوان یک قطب بزرگ صنعت پتروشیمی خبر داد و بیان داشت: مطالعاتی در همین زمینه صورت گرفته و گروه های کارشناسی زیادی از صنعت پتروشیمی از منطقه بازدید کرده‌اند که حاصل مطالعات آنان کارشناسی شده شده است.

بیات با بیان این که این شهرستان از زیر ساخت‌های بسیار ارزشمندی برخوردار است، تاکید کرد: راه‌های ریلی، فرودگاه بین المللی، منطقه ویژه اقتصادی و هم جواری با منابع اصلی که خوراک صنعت پتروشیمی است از جمله این زیرساخت‌ها است.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: تولیدات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد امکان حضور صنعت پتروشیمی و توسعه این صنعت در این منطقه را فراهم می‌کند.

وی در پایان بر اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید و یادآور شد: ما آمادگی داریم تا با فراهم آوردن بسترهای لازم فرصت سرمایه گذاری در این منطقه را که از هر جهت برای حضور صنعت پتروشیمی مناسب است را فراهم کنیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.