ضرورت استقلال رأی جنبش دانشجویی از احزاب در انتخابات ریاست جمهوری

۲۸م آذر ،

مجتبی ثابتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به آفت‌های جنبش دانشجویی در برخی از دوره‌های قبل انتخابات، گفت: وابستگی اندامی و سیستماتیک به احزاب، سبب بی‌حرمتی به جنبش دانشجویی است.

مجتبی ثابتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، دربارهٔ رسالت جنبش دانشجویی برای استقلال رأی از گروه‌ها و جریانات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: آفتی که جنبش دانشجویی را دربرگرفت، وابستگی اندامی و سیستماتیک به احزاب بود و متأسفانه همین مسأله سبب شد برخی از تشکل‌ها مانند انجمن اسلامی نتوانند رسالت خود را انجام دهند و حتی بسیار زود از مسیر انقلاب اسلامی خارج شدند.

وی افزود: این‌گونه تشکل‌های دانشجویی  به دلیل وابستگی به حزب مشارکت و یا سازمان مجاهدین انقلاب، به ناچار به دامن بیگانگان افتادند و اکنون می‌بینیم که اعضای آن‌ها بیشتر از اینکه در ایران باشند در فرانسه، آمریکا و رسانه‌های بیگانه حضور دارند، لذا وابستگی اندامی و سیستماتیک به احزاب سیاسی، سبب بی‌حرمتی به پیکره جنبش دانشجویی شد.

ثابتی تصریح کرد: ما معتقدیم که روحیه‌های آرمان‌خواهانه و عدالت محورانه تشکل‌های دانشجویی، تحت هیچ شرایطی نباید خدشه دار شود و شأن این تشکل‌ها اجلّ از مباحث و مسائل سیاسی خاص است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به مراسمی که اخیراً در انجمن اسلامی دانشگاه تهران با دعوت از یکی از شخصیت‌های خاص سیاسی برگزار شد، گفت: متأسفانه این مراسم بیش از اینکه رنگ و بوی دانشجویی داشته باشد، رنگ و بوی انتخاباتی داشت؛ اگرچه ما از اتفاقات این مراسم و کف و سوت‌هایی که زده شد گذرمی‌کنیم اما واقعاً خارج از شأن تشکل‌های دانشجویی است که به این زودی برای انتخابات ریاست‌جمهوری استارت بزنند و وارد فضاهای بچه‌گانه و روزمره سیاسی شوند.

وی افزود: طبق فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی، جنبش دانشجویی باید راهنمایی و روشنگری جامعه را برعهده داشته‌ باشد، لذا ما اصلاً نباید تابع اشخاص و احزاب باشیم، بلکه فقط باید تابع اصول، اخلاق و ولایت باشیم.

ثابتی دربارهٔ نقش جنبش دانشجویی برای تسهیل حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: وقتی دانشگاه و جنبش دانشجویی، جایگاه خود را شناخته و براساس رسالت‌های خویش عمل کرده و تفکر سیاسی خود را بر جامعه حاکم کند، قطعاً حضور مردم  پرشورتر خواهد بود اما اگر تفکر احزاب را بر خودش سیطره بدهد، حضور مردم کمرنگ‌تر خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد: اگر جنبش دانشجویی، اصل شفافیت و اصول قانون اساسی را مبنا قرارداده  و با ایجاد ساز و کارهای عملیاتی، محورهای اصلی را به مدعیان انتخاباتی ارائه دهد و در واقع وارد بازی‌های سخیف سیاسی نشود، بهترین مدل برای دعوت مردم به انتخابات است لذا امیدواریم که در دوره یازدهم اینچنین باشد، اگرچه در برخی ادوارگذشته نیز همین‌گونه بود.

وی با بیان اینکه مؤلفه اصلی جنبش دانشجویی در انتخابات باید حضور حداکثری  و احترام به حاکمیت رأی ملت و نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: اگر بخواهیم جایگاه و نقش جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان، تضمین کنیم، بهترین مبنا برای این کار حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.