ضرورت اعتباربخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایران در سطح بین‌المللی

۱۹اردیبهشت،

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای از برنامه ریزی برای حضور گسترده ایران در عرصه‌های بین المللی خبر داد و بر ضرورت اعتباربخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایران در سطح بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوروش پرند در مراسم اختتامیه اجرای دوره آموزشی مربیان کشور عراق که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی سازمان حضور موثر در عرصه‌های بین المللی است که در این مسیر سه سیاست افزایش قابلیت حضور، ارتقای جایگاه ایران در مسابقات بین المللی مهارت و اعتباربخشی به آموزش‌های سازمان در سطح بین المللی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: به عنوان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشورهای جهان اسلام در حوزه آموزش مهارتی ماموریت داریم که در جهت تربیت کارشناسان و مربیان این کشورها و همچنین تهیه بسته‌های آموزش‌های مجازی و شبیه سازی شده حرکت کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: به همین منظور برنامه ریزی‌های بلند مدتی را برای حضور گسترده و چشمگیر ایران صورت داده‌ایم که در راستای دو ماموریت پیش بینی شده کشورهای آفریقایی و منطقه را در دستور کار ما قرار گرفته‌اند و تاجیکستان و افغانستان، زنگبار، کنیا و اوگاندا از جمله این کشورها می باشند.

پرند در ادامه از برگزاری دور تازه آموزش‌های تخصصی و فنی و حرفه ‌ای برای گروه‌های دیگر مربیان کشورهای افغانستان وعراق در هفته آینده خبر داد.

وی گفت: در مرحله دوم برای ۳۲ نفر از مربیان عراقی و همچنین ۲۰ مربی از افغانستان برنامه ریزی کرده‌ایم که در چهار رشته صنایع ساختمان، صنایع چوب، تاسیسات و تراش و فرز CNC این آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

به گفته معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی هدف اصلی از اجرای دوره‌های آموزشی مذکور از سوی سازمان فنی وحرفه‌ای کشور تدوین استانداردهای آموزشی، تربیت مربی و تبادل تجربه و دانش در حوزه‌های کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای و راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد در کشورهای مختلف است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.