ضرورت افزایش سرانه پژوهشی و حمایت از دانشگاه ها

فروردین ۱۴۰۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: پیشرفت های علمی علوم پزشکی ایران را به قطب علمی منطقه و جهان تبدیل کرده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر علی جعفریان در این مراسم که با حضور دکتر روحانی رییس جمهور، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر توفیقی وزیر علوم و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و جمع کثیری از دانشجویان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: فاصله ایران تا کسب رتبه اول در علوم پزشکی منطقه بسیار کوتاه است و کسب این رتبه نیاز به حمایت مادی و معنوی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و افزایش سرانه پژوهشی دانشگاه ها دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه حرکت علمی با نشاط و با طراوتی در دانشگاه های کشور آغاز شده است که برای تداوم تا رسیدن به قله ها نیازمند حمایت جدی است.

وی حضور رییس جمهور در آیین بازگشایی دانشگاه ها را نشاندهنده اهمیت جایگاه دانش در کشور دانست و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۴۰ درصد محصولات علمی را تولید کرده و در کنار آن به خدمت رسانی بهداشتی و درمانی نیز مشغول اند.

وی بیان داشت: پیشرفت های چشمگیر فعلی تا دو دهه قبل جزو آرزوهای کشور بود و در بعد آموزش و پژوهش شاهد رشد بی نظیری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستیم.

دکتر جعفریان گفت: جامعه دانشگاهی علوم پزشکی کشور دور از مردم و فارغ از مشکلات آنان نبوده و خیرخواه مردم است.

وی در پایان مقبولیت وزیر بهداشت در بین جامعه دانشگاهی علوم پزشکی را سبب رفع مشکلات دانست و با تاکید بر اینکه تدبیر محصول دانش و امید نتیجه بخش دانش و توکل است، برای دولت تازه در رسیدن به اهداف عالیه کشور و نظام آرزوی موفقیت کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.