ضرورت بازنگری در افزایش مصرف “شیر”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به کاهش ۲۲ درصدی سرانه مصرف شیر در ایران، باید تلاش کرد تا با حمایت از دامداران قیمت‌ها تعدیل و مصرف سرانه شیر تامین سلامت جامعه افزایش یابد.

نبی زاده کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: کالا‌های اساسی چون شیر که سلامت جامعه را تضمین می‌کند نباید مشغول آزاد سازی قیمت قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد.
 
 وی تصریح کرد: آزاد سازی  قیمت بعضی از کالاهای اساسی چون شیر چنانچه با هدف کاهش هزینه‌های جاری تولید و تولید کننده داخلی صورت می‌گیرد اما در بلند مدت می‌تواند تبعات منفی داشته باشد.
 
 نبی زاده با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی در راستای حمایت از دامداران  و تعدیل قیمت شیر مناسب‌تر است خاطر نشان کرد: اختصاص یارانه به بخش تولید و تولید کنندگان داخلی راهکار مناسبی در افزایش مصرف شیر و تعدیل قیمت خواهد بود.
 
 این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اختصاص یارانه شیر به مصرف کننده قطع یقین نمی‌تواند سلامت جامعه را در خرید کالا‌های اساسی تضمین کند افزود: با کاهش مصرف شیر در کودکان و بزرگسالان و افزایش بیماری‌های گوناگون علاوه بر تمدید سلامت جامعه ، هزینه هنگفتی بر دوش دولت تحمیل خواهد شد.
 
 نبی زاده افزود: کنترل قیمت شیر با حمایت مستقیم از دامداران، عرضه نهاد‌های دامی ارزان و معافیت در واردات نهاد‌ها، لزوم و ضروری است که در سال ۹۳  که در افزایش سرانه مصرف شیر بازنگری شود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.