ضرورت برخورد جدی دستگاه قضایی با “جرایم رایانه‌ای”

۱فروردین ۱۳،

حجت‌الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: قضات با تسریع در روند صدور احکام جرایم رایانه‌ای و همچنین اجرای احکام متهمان این جرایم به افکار عمومی نشانه‌های عینی مجازات چنین اعمال مجرمانه‌ای را نشان دهند.

حجت‌الاسلام “موسی قربانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جرایم رایانه‌ای اظهار داشت: قانون جرایم یارانه ای در بخش جرائم و مجازات‌ها، آئین دادرسی و سایر مقررات تدوین شده و تمام مصادیق جرایم رایانه‌ای در این قانون آمده است.
قاضی دیوان عالی کشور با بیان اینکه مردم به اخطارهای گسترش این جرم توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از پرونده‌های قضایی که امروز به خاطر وقوع جرایم رایانه‌ای تشکیل می‌شود، بارها و بارها اتفاق افتاده است و متاسفانه با وجود تکراری بودن مصادیق باز هم مردم فریب همان حقه‌های تکراری را می‌خورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دادگاه‌ها با توجه به جامعیت قانون جرایم یارانه‌ای مجرمان آن را محاکمه می‌کنند ولی با این وجود نمی‌توان از گسترش این جرم جلوگیری کرد و مردم در دام کلاهبرداران جرایم رایانه‌ای گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام قربانی تاکید کرد: مجرمان جرایم رایانه‌ای امنیت اجتماعی مردم را تهدید می‌کنند.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: قضات با تسریع در روند صدور احکام جرایم رایانه‌ای و همچنین اجرای احکام متهمان این جرایم به افکار عمومی نشانه‌های عینی مجازات چنین اعمال مجرمانه‌ای را نشان دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.