ضرورت بکارگیری روش‌های تازه تدریس در آموزش پزشکی

۱۱اردیبهشت،

17-387.jpg

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر بکارگیری روش‌های تازه تدریس و تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی تأکید شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، دکتر جلیل توکل افشاری در کارگاه آموزشی چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: دانشجویان هزاره سوم دارای خصوصیات خاصی می باشند، اغلب ارتباطات آنها در محیط های مجازی بوده و دسترسی آنها به اطلاعات بیشتر از قبل است که این مسئله بکارگیری روش‌های تدریس تازه و تکنولوژی‌های نوین در امر آموزش پزشکی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه اساتید باید با تکنولوژی‌های نوین آموزشی آشنا باشند، گفت: با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی‌های گوناگون، ویژگی‌های یک استاد خوب از هزاره سوم تغییر کرده است و دسترسی به منابع بیشتر و استفاده از روش‌های تازه و تکنولوژی‌های نوین که سبب تحولی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری داشجویان می‌شود، از جمله شاخص‌های مهمی است که در ارزیابی کیفیت آموزش اساتید در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار می‌گیرد.

افشاری افزود: استفاده از فن‌آوری‌های نوین، ماهیت آموزش را تغییر می‌دهد و می‌تواند از بعد زمان، مکان و برطرف کردن نیازهای مختلف آموزشی به دانشجو و اساتید کمک کند.

آموزش طب سرپایی از مبانی اساسی آموزش دانشجویان پزشکی است

همچنین دکتر بهزاد کرمی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با بیان اینکه آموزش طب سرپایی شامل کلیه آموزش‌هایی است که در بالین بیمار و جهت مدیریت بیمارانی که بستری نیستند بکار می‌رود، اظهارکرد: از آنجایی که بیماران به طور فزاینده‌ای در درمانگاه‌ها و به صورت سرپایی ویزیت می‌شوند، دانشجویان باید از فرصت یادگیری بهتر در این مکان‌ها استفاده کنند و برنامه‌ریزی آموزشی باید طوری طراحی شود که فارغ التحصیلان مهارت‌های لازم برای ارائه خدمات به جامعه را کسب کنند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سیستم بهداشتی درمانی کشور و برنامه‌های آموزش پزشکی، آموزش طب سرپایی به عنوان یک مبحث اساسی مورد توجه و تأیید قرار گرفته است و دانشجویان به عنوان گیرندگان اصلی این آموزش باید در ارزیابی و ارتقای آموزش سرپایی دخالت داده شوند.

وی تاکید کرد: جلب توجه اعضا هیات علمی و برنامه‌ریزی لازم جهت حضور موثر و مستمر در بخش‌های سرپایی و درمانگاهی نیز ضروری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.