ضرورت تأسیس جبهه علمای اسلام برای حمایت از مقاومت اسلامی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.  
متن بیانیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و سلام و درود بر محمد(ص) و خاندان پاک و یاران بزرگوراش.
 

به یاری خداوند متعال مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کنفرانس بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در تاریخ ۱۳ و ۱۴ ذی القعده مصادف با ۹ و ۱۰ سپتامبر و با مشارکت علما و شخصیتهای دینی و نخبگان علمی و اجتماعی از ۵۵ کشور اسلامی از سایر نقاط جهان برگزار شد. این کنفراس به بررسی بحرانهای موجود در کشورهای اسلامی به طور عام و راه های حمایت از مقاوت فلسطین اختصاص داشت و شرکت کنندگان در این کنفراس طی دو روز و در شش جلسه فشرده محورهای زیر را مورد بررسی قرار دادند:

محور اول: مقاومت اسلامی در منطقه: ضرورتها و مؤلفه ها
محور دوم: چالشهای کنونی
محور سوم: تمامیت ارضی فلسطین
محور چهارم: فلسطین و وظایف اسلامی
محور پنجم: فلسطین و نهادهای علمایی و نخبگانی

این کنفرانس با سخنرانی جامع دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شروع شد و در پایان جلسات برگزار شده مصوبات زیر صادر شد:

۱. شرکت کنندگان در این کنفرانس کلیه اشکال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم صبور و قهرمان فلسطین و مخصوصا جنایتهای وحشیانه آنان از جمله کشتار و آوارگی هزارن نفر از مردم بی گناه و قهرمان غزه و تلاشهای صورت گرفته برای تخریب مسجد الاقصی و منازل فلسطینیان در شهر قدس و یهودی سازی آن با تغییر دموکراسی در سرزمین فلسطین را محکوم کردند. همچنین جهاد قهرمانانه مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آنان و مخصوصا ایستادگی نیروهای مقاومت در غزه و به عقب راندن رژیم غاصب صهیونیستی را مورد تمجید و قدردانی قرار دادند و پیروزی درخشان غزه را به آنان تبریک گفتند و بار دیگر بر ضرورت تحقق حقوق مشروع مردم فلسطین و از جمله حق بازگشت آنان به سرزمینهایشان تأکید کردند. شرکت کنندگان همچنین از جوامع بین المللی تقاضا کردند تا صهیونیستهای جنایتکار را به خاطر ارتکاب جنایتهای جنگی و غیرانسانی و قتل و کشتار زنان و کودکان و سالمندان و تخریب خانه ها و مساجد و بیمارستانهای فلسطین محاکمه و مجازات کنند.

۲. شرکت کنندگان در این کنفرانس تأکید کردند که امت اسلامی با چالشهای بزرگی روبروست که عقیده و شخصیت و فرهنگ آن و تشکیلات وجودی آن و نقش متمدنانه آن را مورد هدف قرار داده است و در معرض توطئه هایی برای تقسیم جغرافیایی، زبانی، قومی، مذهبی و تاریخی قرار گرفته است. این توطئه ها تلاش دارد امت اسلامی را در سطح اجتماعی، علمی، اقتصادی، نظامی و …. عقب مانده نگه دارد و برای دور نگه داشتن آن از اسلامش و تردید در توانمندی آن برای مقابله با مشکلات حیاتی جدید در تلاش است و در پی اشاعه رفتارهای مادی گرایانه انحرافی و مخالف شریعت اسلامی و کاشت بذر تقلید و تبعیت از غرب و افتخار به آن از طریق تضعیف تربیت و تعلیم اسلامی و تردید در توانمندی آن در بیدارسازی امت است . همچنین از طریق رسانه ها سعی در ترویج روح شکست دارند تا امت اسلامی نتواند نقش مطلوب خود را در ریشه کن کردن فتنه ها و بیداری امت و بنای شخصیت متعادل اسلامی ایفا کند.

۳. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت تأسیس جبهه علمای اسلام برای حمایت از مقاومت اسلامی که در برگیرنده اتحادیه علمای اسلام باشد، تأکید کردند تا در بسیج کردن مادی و معنوی جهان اسلام برای حمایت از مقاومت اسلامی به طور عام و مقاومت اسلامی فلسطین به طور خاص بتواند موفق عمل کنند.

۴. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر این اعتقادند که گرایشهای سیاسی و انتشار برخی تعصبات و جهل پیروان برخی مذاهب در مورد حقیقت مذاهب دیگر منجر به به وجود آمدن اختلافات طایفه ای و فرقه ای و افراط گرایی و تکفیر و اختلاف و تفرقه و انتقال درگیری فکری به میدانهای علمی شده است که آثار منفی خطرناکی برای قدرت امت اسلامی و وحدت و یکپارچگی آن در پی داشته و سبب هموار شدن مسیر دشمن برای رسوخ در عقیده و جهت گیریهای نظری و علمی و اصیل آن شده است.

۵. در این کنفرانس بر ضرورت حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی به شکل عام و مخصوصا در لبنان و توسعه زمینه های آن تا کرانه باختری تأکید شد تا وجوب شرعی آن اعلام گردد. این کنفرانس همچنین کلیه کشورهای اسلامی و مخصوصا جمهوری اسلامی ایران را به مسلح کردن فلسطینیان در کرانه باختری فراخواند.

۶. شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند که مقاومت حق مشروع ملتهاست و کلیه اشکال تروریسم اسلامی و جهانی چه فردی و چه اجتماعی را که برخی کشورهای بزرگ تحت پوشش جهانی سازی و دموکراسی در کشورها آن را ترویج می دهند، محکوم کردند.

۷. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت حل بحرانهای جهان اسلام مخصوصا در سوریه و عراق و بحرین و …. و ضرورت نقش فعال علما و نخبگان در ارائه راه حلهای اسلامی برای این بحرانها تأکید کردند، همچنین بر فعالسازی کمیته مساعی حمیده تأکید شد تا بین دولتها و مردم و گروه ها برای تقریب دیدگاه ها و رسیدن به راه حل اسلامی مسالمت آمیز در خصوص مشکلات موجود نقش میانجگری ایفا کند.

۸. شرکت کنندگان در این کنفرانس کلیه تلاشهای استکباری و صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و فتنه بین امت اسلامی و بدبین کردن امت ها نسبت به یکدیگر و از جمله تلاشهای برخی نهادهای استعماری برای ایجاد اختلاف و تشکیل گروهکهای تکفیری از جمله داعش و کلیه اقدامات تخریبی این گروهکها در منطقه را محکوم کردند و بر ضرورت تلاش مستمر و جدی برای محو آنان از سطح زمین تأکید کردند.

۹. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر حمایت اتحادیه علمای مقاومت که هسته های مرکزی آن در کنفرانس فلسطین- که در مالزی برگزار شد- شکل گرفت و پیوستن علمای نخبه و مجاهد در سراسر دنیا به این اتحادیه و برنامه ریزی برای فعالیتهای آینده آن و حمایت همه جانبه از آن برای ایفای نقش علما و بسیج کردن همگان برای ایستادگی قاطع در برابر طرحهای دشمنان تأکید کردند.

۱۰. شرکت کنندگان در این کنفرانس از جمهوری اسلامی ایران و رهبر بزرگوارش حضرت آیت الله خامنه ای( دام ظله) به خاطر حمایت همه جانبه از مقاومت و همچنین از مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری این کنفرانس و از میزبانی آن تشکر و قدردانی نموده و برگزاری چنین کنفرانسهایی را بسیار مفید ارزیابی کردند.
 
صلوت و درود بر محمد صلی الله علیه وآله و خاندان پاکش
۱۳ و ۱۴ ذی القعده ۱۴۳۵/ ۹ و ۱۰ سبتامبر ۲۰۲۴


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.