ضرورت تامین اعتبار ۴۳۵ میلیارد تومانی برای آزادی ۷۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

جولایی در بیست و ششمین مراسم گلریزان تاکید کرد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ۷۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور داریم که برای آزادی این تعداد از زندانیان نیاز به ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار مالی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، “سیداسدالله جولایی” شب گذشته(۱۴تیرماه) در حاشیه مراسم بیست و ششمین جشن گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیر عمد اظهارداشت: جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از سال ۱۳۶۹ که شهید لاجوردی رئیس وقت سازمان زندان‌ها بودند، برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ۱۸۴ جشن گلریزان خواهیم داشت که اولین جشن گلریزان در هفته گذشته در استان البرز برگزار شد و در روز ۱۸ تیرماه نیز جشن گلریزان دیگری به صورت عام در کرج برگزار خواهیم کرد.

جولایی گفت: ۷۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور داریم که برای آزادی این تعداد از زندانیان نیاز به ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار مالی است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۷ هزار و ۷۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در کشور آزاد شدند، گفت: برای این تعداد از زندانیان در سال گذشته نیازمند ۸۳۴ میلیارد تومان بودیم که با کمک‌های مددکاران زندان و گروه تحقیق توانستیم ۵۳۴ میلیارد تومان را گذشت بگیریم و با ۳۰۰ میلیارد تومان این تعداد از زندانیان آزاد شوند، در واقع یکی از بزرگترین خیرین کشورمان “طلبکاران” بودند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد:‌ طی طول این ۲۶ سال بیش از ۸۰ هزار نفر از کسانی که جای آنها در زندان نبود و به دلیل بدهکاری و گرفتاری وارد زندان شده بودند، با کمک مسئولین و خیرین از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.