ضرورت تطابق “نظام آموزشی” کشور با استانداردهای جهانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران با بیان اینکه یکی از خلاهای کشور تدوین استانداردهای حوزه آموزش و پرورش است، گفت: باید در حوزه استاندارد با تشکیل دبیرخانه‌ای تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهیم.

مسلم بیات مدیرکل اداره استاندارد استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تدوین استاندارد آموزش و پرورش یکی از خلاهای موجود در کشور است، اظهار داشت: ممکن است نظام آموزش و پرورش کشور یکسری استانداردهای داخلی داشته باشد اما لازم است در مقیاس ملی و عرصه بین‌المللی کمیته‌های متناظر با سازمان جهانی استاندارد تشکیل دهیم.
 
وی تصریح کرد: با توجه به کثرت بالای تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان کشور باید استانداردهایی را داشته باشیم تا براساس آنها پی به جایگاه خود در جهان برده و مسیر تعالی را براساس این ارزیابی‌ها طی کنیم.
 
وی افزود: از این رو  بنده در حال رایزنی با دانشگاهها  و مراکز آموزش عالی جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه هستم.
 
بیات با بیان اینکه این ارزیابی‌ها در مباحث مالی، محیطی و ساختاری خواهد بود، گفت: اگر استانداردهای مورد نظر در حوزه آموزش و پرورش تدوین شوند به عنوان مثال باید بدانیم چه میزان دانش‌آموز در یک کلاس درس باید حضور داشته باشند و یا ارتفاع میز و صندلی در مقاطع مختلف چه اندازه باید باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین میزان تابش نور، رنگ کلاس، میزان و نوع تجهیزات لازم در یک کلاس، میزان ساعت آموزش دانش‌آموزان در طول یکسال و تعداد معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان تهران با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم کمیته متناظر سازمان جهانی استاندارد را تشکیل دهیم، اظهار داشت: پس از تشکیل این کمیته لازم است دبیرخانه‌ای را جهت انجام تعاملات بین‌المللی دایر کنیم تا ابتدا عضو ناظر و بعد به عنوان عضو فعال در این حوزه حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.