ضرورت تعامل کشورهای منطقه در راستای تامین امنیت خلیج‌فارس

۳۱اردیبهشت،

آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تامین امنیت خلیج‌فارس بدون حضور جمهوری اسلامی ایران هیچ معنا و مفهومی ندارد.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رزمایش آمریکا و ۴۰ کشور دیگر در خلیج فارس گفت: تامین امنیت خلیج‌فارس بدون حضور جمهوری اسلامی ایران هیچ معنا و مفهومی ندارد.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به سبب داشتن مرزهای طولانی با خلیج فارس و همچنین حضور مقتدرانه در تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حرف اول را در امنیت خلیج فارس می‌زند. ایران هر وقت که اراده کند می‌تواند خلیج فارس و تنگه هرمز را ببندد و این کار را جزء اختیارات خود می‌داند.   
 
آصفری تصریح کرد: کشورهای منطقه اگر به دنبال تامین امنیت خلیج فارس می باشند باید به این مسئله توجه کنند که این کار باید در دست کشورهای منطقه باشد؛ آمریکا به غیر از اینکه قصد استفاده از منابع خلیج‌فارس و همچنین بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک منطقه را دارد به دنبال چیز دیگری نیست.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تامین امنیت خلیج‌فارس، حضور و هم‌پیمانی کشورهای منطقه را می‌طلبد؛ امروز ما شاهد حضور ناو جماران و همچنین قایق‌های تندرو در خلیج فارس هستیم که در مقابل ناوهای آمریکایی توانایی ایستادگی دارند و مطمئنا آمریکا دوست ندارد خاطره دفاع مقدس توسط قایق‌های تندرو ایران برای آنها اتفاق بیافتد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ایران از توانایی بالایی برخوردارند و می‌توانند امنیت خلیج فارس و همچنین دریای عمان را تامین کنند که با توجه به این مسئله نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه نیست.

گفتنب است ناوشکن ایرانی جماران روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در محل مانور نظامی مین‌روبی آمریکا و ۴۰ کشور در خلیج فارس حضور یافت، منابع اعلام کرده‌اند که ناوشکن جماران در کنار کشتی های غربی و چیزی در حدود فاصله یک مایلی آنها توانسته است جایگاه بسیار خوبی را از لحاظ کسب تجربه های بین المللی به دست آورد.

انتهای پیام//   
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.