ضرورت تعیین نرخ ارز و بودجه ۹۲ متناسب با شرایط اقتصادی جامعه

۰۴م آذر ،

نرخ ارز در بودجه ۹۲ باید به گونه ای تنظیم شود که وارد کننده و صادر کننده تکلیف خود را برای انجام فعالیت ما در آیننده بدانند.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: اگر دولت نرخ ارز را در بودجه ۹۲ به قیمت دوهزار تومان در نظر بگیرد نوعی تعارض در جامعه بوجود می آید واین سبب می شود که در بازار چالش و رانت خواری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: انتظار براین است که دولت در لایحه بودجه سال ۹۲ قیمت ارز را واقعی و شفاف در نظر بگیرد.

ثروتی تاکید کرد: دولت باید به گونه ای بودجه را تنظیم و تدوین کننده که وارد و صادر کننده و تکلیف خود را برای انجام فعالیت بدانند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی در جامعه امروزی مبهم بودن نرخ ارز در اقتصاد جامعه است که همین عدم شفافیت سبب می شود که با  یک مقدار تغییر در نرخ ارز  ثبات اقتصادی از بین برود.

ثروتی تصریح کرد: از آنجا که قیمت ارز در مرکز مبادلاتی ۲۵۰۰تومان است تدوین ۲هزار تومان برای بودجه سال ۹۲ تعارض ایجاد می کنند، باید تصمیم گیری عاقلانه در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه قیمت ارز متناسب با تورم داخلی وخارجی و نقدینگی تعیین می شود بنابراین تعیین نرخ ارز در بودجه ۹۲ باید متناسب با شرایط اقتصادی جامعه تدوین شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.