ضرورت تغییر فرهنگ مصرف فرآورده‌های دامی

رئیس دامپزشکی ارزوئیه تاکید کرد
ضرورت تغییر فرهنگ مصرف فرآورده‌های دامی

۰۹:۳۳ (چهارشنبه ۲۱ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس شبکه دامپزشکی ارزوئیه گفت: تغییر فرهنگ مصرف و توجه مردم به شیوه‌های اصولی تهیه مواد و فرآورده‌های دامی و پروتئینی در کاهش آسیب‌ها و ابتلا به بیماری‌ها موثر است.

مرضیه صادقی اشاره به بیماری تب کریمه‌کنگو اظهار داشت: تب کریمه‌کنگو اگر چه در دام بدون علامت است، اما در انسان قابل تشخیص و درمان است.

وی افزود: تب کریمه‌کنگو ۱۱ سال پیش با واردات دام‌های آلوده وارد کشور شده و هر سال در فصل گرما در برخی نقاط کشور بروز ‌می‌کند.

صادقی بیان داشت: در سال جاری و در استان کرمان چهار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیشتر در مناطقی که دام‌ها به صورت غیر مجاز کشتار یا پشم‌چینی می‌شدند، انتقال این بیماری صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: این بیماری از طریق کنه به دام‌ و از طریق خون و ترشحات آلوده دام به انسان منتقل می‌شود که به راحتی قابل پیشگیری و درمان است.

صادقی تصریح کرد: قصابان، سلاخان و دامدارانی که اقدام به کشتار غیر مجاز می‌کنند، جمعیت در معرض خطر برای این بیماری محسوب می‌شوند.

وی افزود: گوشتی که پس از کشتار ۲۴ ساعت در یخچال و در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود به هیچ عنوان آلودگی را منتقل نمی‌کند و همچنین پوشیدن دستکش هنگام خرد کردن گوشت از احتمال انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

صادقی با بیان اینکه از یک هزار و ۴۱۵ عامل بیماری‌زا برای انسان ۸۶۸ بین انسان و دام مشترک‌ هستند، افزود: با پیشرفت دانش پزشکی و دامپزشکی همواره بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی گفت: با افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی احتمال ابتلا به بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابد و موجب وحشت جامعه می‌شود.

صادقی ابراز داشت: تغییر فرهنگ مصرف و توجه مردم به شیوه‌های اصولی تهیه مواد و فرآورده‌های دامی و پروتئینی در کاهش آسیب‌ها و ابتلا به بیماری‌ها موثر است.

.

.

.

.

.

.

.

.فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.