ضرورت تغییر ساختارهای قانونی صنعت بیمه

۱۴م دیماه ،

بینا- مدیر عامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه موفقیت صنعت بیمه در گرو تغییر ساختارهای فرهنگی، بیمه ای و توجه به عملکردهای اقتصادی است، گفت : ابتدا باید ساختارهای فرهنگی شکل گیرد و مردم به این آگاهی برسند که هر لحظه در معرض خطر می باشند و بهترین راهی که می تواند امنیت ما را تامین کند صنعت بیمه است.

به گزارش بینا، جواد سهامیان مقدم با بیان این که توسعه صنعت بیمه با افزایش شرکت های بیمه محقق نمی شود ، گفت: ساختارهای قانونی صنعت بیمه باید تغییر کند.
وی دربارهٔ توسعه منطقی صنعت بیمه در کشور به ویژه در بخش بیمه نامه های عمر و زندگی گفت : توسعه صنعت بیمه به مطالعه جدی و دقیق نیاز دارد تا نقشه راه علمی و اقتصادی و فرهنگی برای آن ترسیم شود.
وی افزود: تقویت فرهنگ پس انداز کردن و آینده نگری بایدبه منظور ارتقای فرهنگ بیمه در میان مردم شکل گیرد.
سهامیان مقدم گفت : در جامعه ما اغلب تمرکز بر روی سرمایه گذاری کوتاه مدت است و مردم ترجیح می دهند در مواردی سرمایه گذاری کنند که در۶ ماه یا یک سال به سود برسند.
سهامیان مقدم با تاکید بر این که آینده نگری بلند مدت باید در صنعت بیمه شکل گیرد ،گفت : ساختارهای بیمه ای ما به ویژه در بیمه های اجتماعی به مهندسی و بازنگری نیاز داردو ساختارهای قانونی در صنعت بیمه باید تغییر کند.
مدیر عامل شرکت بیمه ایران با بیان این که صنعت بیمه باید دانش فنی و مهارت هایش را در بخش بازاریابی ، نمایندگی ها ، کارکنان و مدیران تقویت کند ، گفت : با افزایش شرکت های بیمه به تنهایی نمی توان به توسعه صنعت بیمه رسید.
رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران تاکید کرد : شرکت های تازه سبب آسیب به سایر شرکت های بیمه ای خواهد شد و شرکت های بیمه ای تازه وارد به این سبب که نمی توانند بازار تازه کشف کنند و بیمه نامه های تازه بیاورند ، وارد حوزه فعالیت سایر شرکت های بیمه می شوند یا با خود بیمه گری و فعالیت غیرمنطقی و غیر اصولی صنعت بیمه را با چالش مواجه می کنند.
سهامیان مقدم با بیان این که نباید فقط برای یک و یا دو دهک جامعه برنامه ریزی کنیم، گفت : ۸۰ درصد جامعه ما یک سطح درآمد خاصی دارند و صنعت بیمه با نیازسنجی و برنامه ریزی برای این ۸ دهک می تواند متناسب با وضع درآمدشان بیمه نامه های تازه ارائه کند.
مدیر عامل شرکت بیمه ایران افزود: روستائیان ۳۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و صنعت بیمه برای این قشر هم باید تلاش کند.
وی همچنین ادغام شرکت های بیمه را نادرست خواند و گفت: شرکت های بسیار ضعیف نباید اجازه فعالیت داشته باشند و در دادن مجوز به شرکت های بیمه ای و نمایندگی ها باید عوامل توفیق این شرکتها و توانایی آنها برای رشد جایگاه صنعت بیمه هم مورد توجه باشد.
مدیر عامل شرکت بیمه ایران خواستار توانمند سازی کادر فنی، آموزش های نیروی انسانی و افزایش سرمایه به منظور تقویت شرکت های بیمه ای شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.