ضرورت تنظیم سیاست های خشکسالی

جام جم آنلاین: سازمان ملل متحد طی گزارشی که در ژنو منتشر شده، اعلام کرد که اتخاذ سیاست هایی برای مدیریت خشکسالی برای دنیا ضروری است.

در این گزارش، مقام های ارشد آژانس آب و هوای سازمان ملل متحد، با اشاره به اینکه کشاورزان از آفریقا تا هند، با کمبود باران مواجه هستند، افزوده‌اند: اکنون ایالات متحده امریکا بدترین خشکسالی دهه های گذشته خود را تجربه می کند.

سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرده که خشکسالی آمریکا و تأثیرات آن بر بازار غذای جهانی نشان می دهد که لازم است سیاست هایی برای حفظ بیشتر و مصرف کمتر آب اتخاذ شود.

کشاورزان آمریکایی بدلیل گرمای بی سابقه هوا بخصوص در مرکز این کشور، یکی از بدترین فصل های رشد محصولات کشاورزی را شاهد هستند.

به عنوان مثال، کمبود ذرت امسال بیشترین میزان ذرت را در ۷۰ سال گذشته کاشته اند اما انتظار می رود که به کمترین میزان محصولی که از سال ۲۰۰۶ تاکنون برداشت شده دست پیدا کنند.

فراخوان اتخاذ تدابیری سیستماتیک برای مدیریت مصرف آب، پیش از شروع فصل بارندگی امسال و در اجلاس وزرا و دیگر مقام های عالیرتبه که ماه مارس در ژنو برپا بود، اعلام شد.

«مایکل جاراد»، دبیرکل سازمان هواشناسی جهانی (WMO) در این باره می گوید: تغییرات آب و هوایی که کره زمین شاهد است توالی، شدت و مدت زمان خشکسالی ها را متفاوت ساخته و بر بخش های بسیاری از جمله غذا، آب، سلامت و انرژی تأثیر گذاشته است و باید برای خروج از این بحران تدابیری اندیشید.

رییس بخش پیش بینی و انطباق آب و هوایی WMO نیز به این موضوع اشاره می کند که فقط کشور استرالیا سیاست ملی برای خشکسالی دارد و می افزاید: وجود چنین سیاستی مفیدتر از مدیریت بحران است.

«ماناوا وی. کی. سیواکومار» تاکید می کند: این موضوع ربطی به قدرت های سیاسی که بر سر کار هستند ندارد و همه کشورها باید برای خود سیاست ملی خشکسالی داشته باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.