ضرورت توجه استاندار جدید به ظرفیت های بالای خراسان شمالی

وزیر کشور در جلسه معارفه استاندار خراسان شمالی طی سخنانی این استان را دارای ظرفیت های بالایی دانست که باید مورد توجه استاندار جدید باشد.

به گزارش حوزه دولتممتازنیوز، وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی این استان را دارای ظرفیت های بالایی دانست که باید مورد توجه استاندار جدید باشد.

وی ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، منابع طبیعی مطلوب،مراتع سرسبز و صنایع دستی، دامداری و دامپروری و همنشینی و اتحاد و انسجام قومیت های مختلف و موقعیت های بکر گردشگری استان را از دیگر استعدادهای مهم خراسان شمالی دانست و از اینکه مسئولین و مردم و نمایندگان مجلس از شفقت استاندار سابق رضایت دارند ابراز خرسندی کرد.

وزیر کشور یادآور شد: ۳۶ میلیون هکتار زمین کشور مستعد کشاورزی است و هم اکنون نصف این میزان زیر بار است و امسال مقرر است ۲میلیون هکتار دیگر زیر کشت برود.

محمد نجار مردم خراسان شمالی را با تقدیم بیش از ۱۰هزار شهید، جانباز و آزاده شایسته خدمت توصیف کرد و ادامه داد رضای خدا در رضای مردم است.

وی ملت ایران را هوشیار , هوشمند و موقعیت شناس خواند و با اشاره به اینکه انقلاب مصر از نماز جمعه ها و با شعار الله اکبر شروع شده ، ادامه داد: مردم ما امروز الگوی جهانیان هستند.
وزیر کشور در ادامه به تشریح فعالیت های دولت در ابعاد خدمتگزاری، عدالت محوری و ارتقاء اقتدار و عزت نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور پرداخت و گفت: امروز ما در سطح کشورهای منطقه الگو شده ایم.

وی سفرهای استانی دولت را در تاریخ کشور بی نظیر توصیف و از هدفمندسازی یارانه ها به عنوان انقلاب اقتصادی یاد کرد و گفت: با هدفمندسازی یارانه ها فقط در خرید بنزین۱۵میلیارد دلار صرفه جویی شده است.

محمد نجار ادامه داد: تا قبل از اجرای هدفمندسازی یارانه ها مصرف بنزین در کشور ۷۵میلیون لیتر بود و امروز به رغم افزایش چند میلیون خودرو، کمتر از ۶۰میلیون لیتر است.

نجار تلاش دولت را در خدمتگزاری و ارتقاء عدالت و اقتدار و عزت اسلامی ستودنی دانست و از توزیع سهام عدالت، نهضت اشتغال و مسکن مهر نیز به عنوان خدمات صادقانه دولت نام برد.

وزیر کشور افزایش اقتدارنظام اسلامی را با افزایش دشمنی های استکبار دارای رابطه مستقیم خواند و تاکید کرد: دستیابی به فناوری هسته ای، دستاوردها در بایو تکنولوژی،نانو تکنولوژی و علوم فضایی، جایگاه ایران اسلامی را ارتقاء بخشیده است.

وزیر کشور در پایان این مراسم به اهم عملکرد استاندار قبلی خراسان شمالی نیز اشاره و از زحمات وی قدردانی کرد.

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.