ضرورت توسعه حلقه های کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی کشور

شنبه ۱۴ مرداد – ۱۲:۰۲:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی خبرداد:

بزرگنمایی:  

شرکت ویستا بست تندیس نخستین همایش حلقه های کنترل کیفیت، خلاقیت و نوآوری را به دست آورد.
 به گزارش سرویس اقتصادی آریا،نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی در و پنجره ایران که به مناسبت آغاز این حرکت جدید در بخش صنعت کشور سخن می گفت، اعلام کرد: یکی از کم هزینه ترین راهکارهای ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی ایجادحلقه های کنترل کیفیت در بین پرسنل واحد های تولیدی است.
محمود صداقت با بیان این مطلب افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا کارخانجات و صنایع با بهره گیری از این روش علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات خود به تبلور خلاقیت و نوآوری در بخش تولید نیز کمک می کند و چنانچه این رویکردها در بخش صنعت کشور تقویت شود می توان به بهبود رقابت پذیری تولیدات داخلی کمک کرد.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی پیشگام در عرصه ایجاد حلقه های کنترل کیفیت، خلاقیت و نوآوری باید همت بیشتر برای گسترش این فرهنگ صنعتی داشته باشند، گفت: در حال حاضر گروهی از صاحب نظران در عرصه کیفیت و استاندارد این موضوع را برای نخستین بار در کشور پایه ریزی و دنبال می کنند.
مدیرعامل شرکت ویستا بست افزود: واحدهای تولیدی پیشتاز در این عرصه نیازمند حمایت بیشتری از سوی دستگاههای اجرایی هستند تا بتوانند تازه ترین تحولات جهانی در عرصه ایجاد حلقه های کنترل کیفیت را بومی سازی کرده و از طریق انطباق آن با بخش تولید کشور پیشرفت های جدیدی را رقم بزنند.
وی گفت: ایجاد حلقه های کنترل کیفیت در بخش صنعت و تولید به این معنی است که مدیریت و مسوولیت در زمینه کیفی سازی به پرسنل و حلقه های ایجاد شده در فرآیندهای تولید واگذار می شود و مدیریت ارشد به جای هدایت، حمایت از این حلقه ها و پیشرفت های آنان را در دستور کار قرار می دهد.
صداقت تصریح کرد: هرچند این موضوع در ایران تازگی دارد ولی بسیاری از جوامع صنعتی دنیا با حمایت های دولتمردان خود توانسته اند پیشرفت های چشمگیری را در عرصه های کیفیت به دست آورند.
مدیرعامل شرکت ویستا بست با اشاره به رویکردهای این مجموعه در زمینه ایجاد حلقه های کنترل کیفیت گفت: طی این سالها مجموعه تلاش های صورت گرفته موجب شده تا این شرکت بتواند به عنوان اولین دارنده استاندارد «رال» آلمان به عنوان سختگیرانه ترین استاندراد روز دنیا، مطرح شود.
وی افزود: در پی این دستاورد ها خلاقیت و نوآوری در بین پرسنل شرکت نیز شکل گرفته که از آن جمله می توان دستیابی به دانش روز فرمولاسیون تولید، فناوری های روز و حتی تعمیر و سرویس ماشین آلات بدون نیاز به خارج از کشور را مورد اشاره قرار داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۴۱۲۰۲۰۸۰۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.