ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت های مناطق آزاد

توسعه و تکمیل زیرساخت های مناطق آزاد و انتقال دانش به کشورهای همسایه زمینه را برای پویایی مناطق آزاد تجاری فراهم می کند.

شهباز یزدانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: منطقه آزاد چابهار از نظر موقعیت جغرافیایی در کشور بسیار مناسب است و این منطقه با کشورهای آسیای شرقی، شرق آفریقا، آسیای میانه و اروپا دسترسی دارد و به همین دلیل باید از این فرصت ها برای ترانزیت کالا بهترین و بیشترین بهره برداری را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار ۲ کریدول از شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می شود که همین ویژگی می تواند موقعیت ممتازی برای ترانزیت کالا از این منطقه را محیا کند.

یزدانی اظهار داشت: همچنین این کشور به لحاظ داشتن قابلیت های تجاری و پزشکی پیشرفت خوبی در اقتصاد کشور کسب کرده و این توانمندی ها می تواند در راستای انتقال دانش به کشورهای همسایه نقش قابل توجهی را ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ای آزاد چابهار تاکید کرد: با توسعه و تکمیل زیرساخت ها می توان ادعا کرد که منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار می تواند به اندازه نفت در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری در کشور و نیز منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار تصریح کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر میزان جذب گردشگر در این منطقه رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه با دسترسی به بنادر و تنگه هرمز می تواند به عنوان تنها بندر اقیانوس ایران تعاملات بیشتری در زمینه توسعه تجارت با کشورهای همسایه را فراهم کند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.