ضرورت توسعه کمی و کیفی سازمانهای غیردولتی مرتبط با سلامت خانواده

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

رییس کمیته اجرایی انجمن‌های منطقه جنوب آسیا فدراسیون جهانی خانواده گفت: هم اکنون گروه‌های داوطلب بسیاری داریم که روی سلامت خانواده فعالیت می‌کنند، مهم این است که این گروه‌ها به صورت تیمی و نه موازی فعالیت نمایند.

به گزارش تفسیری ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد اسماعیل اکبری رییس کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه گفت: محوریت این کنگره، سلامت در کشور مبتنی بر سلامت خانواده است. در کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه ما شاخص خدمات داوطلبانه را در سلامت خانواده محور قرار دادیم و عوامل مرتبط با سلامت خانواده را که می‌توانیم با کمک سازمانهای غیردولتی و مردمی نهاد حل کنیم مبنا قرارداده تا اطلاعات مفیدی را به جامعه منتقل کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره توانمند سازی افرادی است که به نوعی با سلامت خانواده مرتبط می باشند. انجمن سلامت خانواده تلاش می نماید با محوریت بخشیدن به خانواده و توانمند نمودن آن وظیفه خود را در همه زمینه های سلامت ادا کند به ویژه سلامت باروری که از نظر علمی سلامت زنان از محورهای مهم سلامت عمومی به شمار می رود.

اکبری تصریح نمود: هر اقدامی در قالب خانواده باید برای هر دو جنس انجام شود. یکی دیگر از اصول برنامه ریزی اصل ادغام است باید همه فرآیندهای عملیاتی ما ادغام شده انجام گیرد. نباید برنامه ریزی‌ها فقط در قالب فیزیکی باشد بلکه همه متغیرهای اجتماعی باید در برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد. برگزاری این کنگره فرصت مناسبی است تا با گردهمایی و هم اندیشی همکاران و اساتید حوزه سلامت راهکارهایی مبتنی بر فطرت پاک انسانی و با بهره گیری از راهبردهای اسلامی در بالاترین سطح علمی و عملی را برای مردم پیشنهاد کنیم.

دکتر داوود امینی مشاور وزیر و معاون امور سازمانهای مردم نهاد مرکز امور اجتماعی وزارت کشور در ادامه تصریح نمود: وزارت کشور اداره کل سازمانهای مردم نهاد ایجاد نموده است که متولی صدور مجوز این نهادهای مردمی است هم اکنون نزدیک به ۱۷ هزار سازمان مردم نهاد وجود دارد که باید از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

لازم به ذکر است: کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه و شصتمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی خانواده از امروز آغاز شد و تا ۵ آبان در انستیتو تحقیقات تغذیه برگزار می گردد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.