ضرورت ثبت تاریخ دفاع مقدس از سوی نویسندگان معتبر/انتشار فرهنگ‌نامه آزادگان خبر خوشی بود

فروردین ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام شمس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت ثبت مستند تاریخ دفاع مقدس توسط نویسندگان معتبر گفت: به نظر می‌رسد فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان جز ماندگارترین آثار برای نسل امروز و آینده خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید محمد کاظم شمس در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ تدوین «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» مسعود ده‌نمکی اظهارکرد: خبر رونمایی از این فرهنگ‌نامه خبرخوشی بود وبه نظر می‌رسد این اثر جز ماندگارترین آثار برای نسل امروز و آینده خواهد بود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مسائلی که ضرورت انجام چنین کاری را ایجاب می‌کند‌، نیاز به منابع تاریخی معتبر در حوزه دفاع مقدس است.

عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت ثبت مستند تاریخ معاصر گفت: اگر این کار از سوی اشخاص معتبر انجام نشود، دیگران به صورت تحریف شده این کار را انجام می‌دهند.

مدیر انتشار یافتنات کتاب ناب با بیان اینکه در بحث تاریخ مشروطه اطلاعاتی در دست نداریم و مجبوریم به کتاب‌های آن دوران مراجعه کنیم، افزود: در کتاب‌های موجود نیز دیدگاه‌های نویسنده دخیل است و منابع قابل اعتماد نیست.

وی همچنین عنوان کرد: پرداختن به مسائل تربیتی و انسانی اسارت و مقاومت از دیگر ضرورت‌های انتشار یافتن چنین آثاری است.

شمس در پایان تاکید کرد: به سبب تعدد وقایع، طولانی بودن زمان و گستردگی جغرافیایی دفاع مقدس احتمال گم شدن اطلاعات آن دوران  وجود دارد که با تهیه دانش‌نامه و فرهنگ‌نامه می‌توان از آنها محافظت کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.