ضرورت حفظ حقوق حجاج ایرانی از سوی عربستان

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق سازمان‌های مربوط پیگیر حقوق زائران خود درکشور عربستان باشد.

حمید اصغرزاده در گفنگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه حمایت حقوقی از اتباع ایرانی در کشور عربستان برعهده ایران است اظهارداشت: حمایت حقوقی از اتباع ایرانی برعهده جمهوری اسلامی ایرانی است و در صورتی‌که حجاج با مقررات و قوانین کشور عربستان آشنا باشند درگیر بسیاری از مشکلات احتمالی نخواهند شد.

 این حقوقدان در مورد شرایط این حمایت ادامه داد: حفظ و صیانت از حقوق زائران ایرانی در کشور عربستان پایمال نشودضروری است و در صورت بروز هرگونه اتفاقی برای زائران باید خسارت آنها در نظر گرفته شود.

 وی در ادامه افزود:جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق سازمان‌های مربوط پیگیر حق و حقوق زائران خود درکشور عربستان باشد.

 اصغرزاده با اشاره به وظایف کشور عربستان به عنوان کشور میزبان در طول ایام حج، تصریح کرد: کشور عربستان به عنوان میزبان حجاج وظایف  دینی،اخلاقی و قانونی برعهده دارد که در سال‌های اخیر این میزبانان نشان داده‌اند که در ایام حج به جای تاکید  بر اتحاد و همدلی مسلمانان تحت تاثیر گرایش‌های سیاسی برخی مشکلات و مزاحمت‌ها رابرای حجاج ایرانی فراهم می‌کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق سازمان‌های مربوط پیگیر حقوق زائران خود درکشور عربستان باشد.

  

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.