ضرورت حفظ کرامت انسانی در نظام آموزشی

۱۲ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر  ،آقای احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از مجتمع آموزشی ۹ دی در منطقه ۱۹ تهران و همزمان ۶۸۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور در جمع مسئولان آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز افزود: اگر کسی در فضای اجتماعی تحقیر شد دیگر به هنجارهای جامعه پایبند نخواهد بود.

وی گفت: باید در آموزش و پرورش راهی باز کنیم که وقتی دانش آموز وارد می گردد قله های علم بشری را هدف گیرد.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: فضای آموزش و پرورش باید کانون جوشان ایمان ناب باشد و نه ایمانی سطحی و ظاهری.

آقای احمدی نژاد گفت: آموزش و پرورش باید القای عشق و محبت کند تا دانش آموزان یاد بگیرند که همه را دوست بدارند.

وی به سند تحول نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این برنامه ملی است و نباید کسی تصور کند فقط متعلق به یک وزارتخانه است.

رئیس جمهور تأکید کرد: البته محور اجرای سند تحول، وزارت آموزش و پرورش است اما همه مردم، علما، اساتید دانشگاه ها و رسانه ها باید در اجرای کامل آن مشارکت کنند.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز همه شیاطین خارج و بعضی نیز از داخل برای مانع تراشی بر سر راه تعالی این ملت بسیج شده اند اما یقین دارم که راهی را که امام و شهدا باز کردند و عشقی که ملت ما به پیامبر و اهل بیت دارد همه موانع و شیاطین را پشت سر خواهد گذاشت.

پیش از صحبت های رئیس جمهور وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست های این وزارتخانه تبدیل مدارس به مجتمع های آموزشی با تجمیع همه امکانات از جمله امکانات ورزشی، آمفی تئاتر، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و غیره است.

وی همچنین به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر امسال ۴۰ سیاست تحولی تازه اجرا شده که ازجمله آنها افزایش هنرستانهاست به گونه ای که امسال تعداد هنرستان ها به ۴۵ مدارس متوسطه رسید و بر اساس پیش بینی برنامه پنجم توسعه که باید این تعداد به ۵۰ برسد از ابتدای مهر آینده محقق خواهد شد.



افتتاح همزمان ۶۸۰ طرح آموزشی ، ورزشی و پرورشی در کشور

در دومین روز از دهه فجر۶۸۰ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور با حضور رییس‌جمهور به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.



آقای محمود احمدی‌نژاد صبح امروز با حضور در مجتمع آموزشی ۹ دی در منطقه ۱۹ تهران با افتتاح این مجتمع به طور همزمان، ۶۸۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور را افتتاح کرد.

رییس‌جمهور همچنین از بخش های مختلف مجتمع آموزشی ۹ دی از جمله کلاس های هوشمند، آزمایشگاه، پایگاه اینترنتی کامپیوتری و سالن ورزشی بازدید کرد.

از مجموع ۶۸۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی بهره برداری شده در کشور، ۳۳ طرح با ۷۷۷ کلاس و زیربنای ۷۱ هزار و ۴۴۱ مترمربع با اعتباری معادل ۳۱۱ میلیارد ریال در استان تهران قرار دارد.

مجتمع ‌آموزشی ۹ دی در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع و با هزینه‌ای  حدود ۵۵ میلیارد ریال برای تحصیل دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان احداث شده است.

این مجتمع آموزشی شامل ۳۲ باب کلاس مجهز به سیستم هوشمند، سه باب آزمایشگاه، ۲ کارگاه مجهز، ۳ کتابخانه، ۳ نمازخانه، ۳ پایگاه اینترنتی کامپیوتری، ۷۰۰ متر مربع سالن ورزشی، یک سالن آمفی تئاتر مجهز به تاسیسات صوتی و تصویری با ظرفیت ۲۵۰ نفر، سالن غذاخوری و ساختمان های اداری است .


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.