ضرورت در اولویت قراردادن رسیدگی به پرونده سازمان تامین اجتماعی

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد؛

یک قاضی گفت: در جریان تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، قوه قضاییه به منظور رسیدگی و احراز جرم ورود پیدا خواهد کرد و اینکه مرتضوی در این بذل و بخشش‌ها اختیارات قانونی داشته یا خیر جای بحث دارد، بنابراین باید روند رسیدگی به این پرونده در اولویت باشد.

“حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی”، عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم، در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،در ارتباط با پاداش‌های هنگفت سازمان تامین اجتماعی به بعضی از مدیران این سازمان اظهار داشت: مطابق آیین‌نامه داخلی  مجلس شورای اسلامی، چنانچه مجلس در جریان  تحقیق و تفحص ، متوجه امری خلاف قانون شود، به منظور رسیدگی باید گزارش آن را به قوه قضاییه اعلام کند.
 
وی در ادامه افزود: مجلس در بسیاری از مسائل، حق تحقیق و تفحص دارد و چنانچه در سازمان تامین اجتماعی در زمانی که مرتضوی متصدی آن بوده، مبالغ نجومی و هنگفتی به بعضی از مدیران پرداخت شده قوه قضاییه قطعا به منظور رسیدگی ورود پیدا خواهد کرد و اینکه وی در این بذل و بخشش‌ها اختیارات قانونی داشته یا خیر جای بحث دارد، بنابراین باید روند رسیدگی به این پرونده در اولویت باشد.
 
قاضی دیوان عالی دادسرای روحانیت در پایان خاطرنشان کرد: در جریان تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی،  قوه قضاییه  به منظور رسیدگی و احراز جرم  ورود پیدا خواهد کرد و اینکه مرتضوی در این بذل و بخشش‌ها اختیارات قانونی داشته یا خیر جای بحث دارد.
 
گفتنی است این روزها سازمان تامین اجتماعی یکی از پرحاشیه‌ترین و پرخبرترین سازمان‌های کشور شده که پرداختی‌های نجومی و پاداش‌های هنگفت این سازمان به مدیران تعجب همگان را برانگیخته است.   

اخیرا علیرضا محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری بعضی زوایای حیف و میل‌های مدیران وقت سازمان تامین اجتماعی را برملا کرد و نادر قاضی‌پور دیگر عضو این هیئت نیز در جمع خبرنگاران به ابعاد دیگر این فساد پرداخت.   
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.