ضرورت راه‌اندازی تجارت سالم برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر

۲۷ آبان ،

رحیمی در مراسم افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکونی مهر تأکید کرد

معاون اول رئیس‌جمهور رونق بخشی به تجارت را مقدمه‌ای برای پیشرفت و توسعه استان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تجارت سالم، زمینه‌های توسعه و پیشرفت فراهم می‌شود.

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی ظهر امروز(شنبه) در مراسم افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر بوشهر گفت: یکی از آفتهای تجارت، تخلف و ایجاد هرج و مرج در روند امور تجاری است که باید تلاش کنیم تجارت در استان مطابق با برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های دولت انجام شود.

وی خطاب به استاندار بوشهر، خواستار برنامه‌ریزی جهت تحقق تجارت سالم و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شد و تصریح کرد: تجارت باید بصورت مشروع و سالم انجام گیرد و از واردات آنچه بدان نیاز نداریم و جزو نیازهای اساسی مردم نیست، بپرهیزیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مزیتها و ظرفیتهای بوشهر خاطرنشان کرد: کشاورزی، دریا و ذخایر نفت و گاز موجود در این منطقه از جمله موهبتهای الهی می باشند که با فعال‌نمودن آنها می توان گام بلندی در جهت پیشرفت و توسعه استان برداشت.

وی تصریح کرد: همه امکانات بالقوه و مورد نیاز توسعه در این منطقه نهفته است و فقط کافی است با همدلی و تلاش مسئولین و فعال‌سازی ظرفیتها، زمینه‌های رشد و ترقی استان را فراهم نماییم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی چند هزار ساله استان، گفت: وضعیت فعلی استان بوشهر با شکوه و تاریخ کهن این منطقه همخوانی و مطابقت ندارد که باید چاره ای بیندیشیم تا بوشهر به استانی متناسب و مطابق با فرهنگ و تاریخ کهن و باشکوه آن تبدیل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه موانعی بر سر راه دولت وجود دارد، افزود: در برخی موارد موانعی که در داخل کشور برای دولت ایجاد شده، سخت‌تر از تحریم دشمنان بوده، اما دولت مصمم است این موانع را پشت سر گذاشته و به هدف نهایی که رفاه مردم و دور زدن تحریم هاست، نائل شود.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.