ضرورت رقابت بیمه ها بر مبنای نوآوری

۳۰م دیماه ،

بینا- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت رقابت شرکت‌های بیمه بر مبنای نوآوری، گفت: رقابت براساس کاهش نرخ رشته‌های بیمه نتیجه‌ای ندارد. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران‌ در پنجمین کنفرانس و جشنواره کسب و کار بیمه با اشاره به نوآوری‌های شرکت بیمه در بعضی از رشته‌ها، اظهار داشت: شرکت‌های بیمه تلاش خود را برای توسعه بیمه با شناساندن رشته‌های تازه بیمه‌ای و طرح‌های تازه انجام داده‌اند.
رحیم مصدق‌ با اشاره به نوآوری‌های بیمه مرکزی، افزود: آیین‌نامه توانگری مالی مؤسسات مالی بیمه که با حضور کارشناسان به تصویب رسید، از جمله این کارها است.
وی ادامه داد: در همه جای دنیا اساس کار بیمه بر نظارت مالی است و برای این کار نیاز به متخصصان این امر وجود دارد تا بتوانند نرخ‌های بیمه را محاسبه و ذخایر شرکت را کنترل کنند.
مصدق افزود: بر این اساس، شورای عالی بیمه، آیین‌نامه محاسب فنی (اکچوئر) را اخیراً به تصویب رساند.
وی گفت: یکی از مهمترین آیین‌نامه شورای بیمه که در بیمه مرکزی سابقه نداشت، آیین‌نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران بود که در آن شاخص‌های عملکرد شرکت‌های بیمه به تفصیل آمده است.
مصدق با بیان اینکه تمایز رقابتی مبتنی بر نوآوری، لازمه امروز صنعت بیمه است، تصریح کرد: رقابت مبتنی بر کاهش نرخ برای بیمه‌گر و بیمه‌گذار نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اضافه کرد: برای توسعه نوآوری در صنعت بیمه، بخشنامه‌ای برای ضوابط تنظیم محصولات تازه بیمه‌ای تنظیم شده است که براساس آن اگر شرکتی طرح تازه بیمه‌ای ارائه کند، انحصار آن را تا مدت محدودی به آن شرکت می‌دهیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.