ضرورت ساده سازی مقررات “سرمایه گذاری” در بخش “معدن”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: آیین نامه های اجرایی بخش معدن، برای حضور سرمایه گذاران خارجی باید روان سازی شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد رضا بهرامن با بیان این مطلب اظهار داشت: علاوه بر بازدارندگی موضوع تحریم و مشکلات ناشی از آن نظیر انتقال پول برای سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی، پیچیدگی آیین نامه های اجرایی قانون معادن نیز این روند را نیز تشدید کرده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذار داخلی یا خارجی در بخش معدن، با توجه به حجم سرمایه، برای آینده خود راهبرد تعیین کرده است و برنامه ریزی می کند و برای این کار به آیین نامه های شفاف و روان به ویژه در حوزه اکتشاف، نقش مالکیت معادن و حقوق مالکانه نیاز دارد.

بهرامن اظهار داشت : بدون شک این مسئله می تواند در جذب سرمایه گذار تاثیر گذار باشد.

نایب رئیس خانه معدن ایران با اشاره به «ضرورت تامین امنیت سرمایه گذاری» به عنوان یکی دیگر از اصول مهم برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: از آنجا که معادن اغلب در مناطق محروم و دور افتاده قرار دارد، دولت باید این مناطق را از نظر زیرساختی نظیر آب، برق، جاده و غیره تجهیز کند. 

وی ادامه داد: در این صورت است که سرمایه گذار انگیزه پیدا می کند و با خاطری آسوده ، برنامه ریزی دراز مدت خواهد 

کرد.

بهرامن خاطرنشان کرد: حضور سرمایه گذار خارجی در بخش معدن کشور، تنها محدود به مزایای مادی نیست چرا که با ورود شرکت های سرمایه گذار توانمند بین المللی، فناوری و ماشین آلات مدرن برای احداث کارخانه ها وارد می شود.

وی افزود: همراه با ورود سرمایه گذار خارجی، سهم بازار آنها هم در اختیار ما قرار می گیرد و بازارهای بین المللی برای مصرف محصولات تولید داخل نیز شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.