ضرورت شفاف‌سازی تعریف رجل سیاسی در لایحه اصلاح قانون انتخابات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: در اصلاحیه قانون انتخابات جدید رجل سیاسی و مذهبی iبه صورت مصداقی معین نشده است؛ لذا این تشخیص را iبه اشخاص و گروه‌ها واگذار کردند اما لازم بود این بند از لایحه جدید منسجم‌تر طراحی شود.

حجت‌الاسلام یدالله حبیبی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با نقادی از لایحه اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: در اصلاحیه قانون انتخابات جدید رجل سیاسی و مذهبی iبه صورت مصداقی معین نشده است؛ لذا این تشخیص را iبه اشخاص و گروه‌ها واگذار کردند اما لازم بود این بند از لایحه جدید منسجم‌تر  طراحی شود.

دبیر کل جبهه ایستادگی iبه اصلاحیه جدید “بند تحصیلات” در قانون انتخابات اشاره نمود و اظهار داشت: تعیین حداقل تحصیلات، از ورود اشخاصی که شرایط لازم برای ورود iبه انتخابات را ندارند جلوگیری می‌کند لذا می‌توان گفت این طرح  از جهت بازدارنگی، طرح قابل قبول و مناسبی است.

دبیرکل جبهه ایستادگی استفاده از نظر کارشناسان برای مطرح کردن این لایحه در صحن علنی مجلس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حفظ حقوق برای رعایت قوانین دارای اهمیت بوده و باید برای کاهش مشکلات پیش رو در آینده از نظرات کارشناس استفاده نمود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.