ضرورت طرح بخشنامه جدید زندانیان “معسر” در مجلس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید نمود

یک عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: بخشنامه جدید زندانیان معسر بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل می‌کند و طرح آن در مجلس یک ضرورت غیر قابل انکار است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه بخشنامه زندانیان معسر که از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده، اظهار داشت: این بخشنامه قابلیت طرح در مجلس و تبدیل iبه قانون را دارد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: فرد معسر با زندانی شدن نمی‌تواند بدهی‌های خود را پرداخت کند و  در اسلام فردی که iبه دلیل بدهکاریزندانی شده مجرم نبوده و نباید حبس شود.

وی سوء استفاده برخی از این بخشنامه را تنها اشکال آن دانست و تصریح نمود: برخی با نام معسر با پشتوانه این بخشنامه اقدام iبه کلاهبرداری می‌کنند که در این‌ صورت باید iبه تشخیص قاضی اصلح برسد تا از بروز اینگونه موارد جلوگیری شود.

این حقوقدان خاطرنشان نمود: در صورت رفع نواقص و بررسی همه جوانب بخشنامه جدید زندانیان معسر قابلیت تبدیل شدن iبه قانون را دارد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خبرمرند:

    بعضی ازقضات محترم قضائی وضعیت معسر را مد نظر قرارنمی دهندازطرفی اینگونه افرادها در۶۰سالگی بخاطر مهریخ درزندان است.کیست جواب دهد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.