ضرورت عاری سازی جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه از هر نوع سلاح هسته‌ای

ایران > سیاست‌خارجی
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به وجود زرادخانه های هسته‌ای در اختیار چند کشور بزرگ دنیا و همچنین ضرورت عاری سازی جهان و بویژه منطقه خاورمیانه از هرنوع سلاح هسته ای، بر اهمیت برگزاری این اجلاس در سطح سران کشورها تاکید و خواستار توجه و مراقبت مقامات سازمان ملل در خصوص این موضوع شد .

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رئیس گروه جنبش عدم تعهد در این سازمان با « وک یرمیچ » رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات و پیرامون اهمیت برگزاری«نشست عالیرتبه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص خلع سلاح هسته‌ای » در سپتامبر سالجاری میلادی رایزنی وگفتگو کرد.

محمد خزاعی در این ملاقات که سفرا و نمایندگان دائم کشورهای مصر، ونزوئلا، اندونزی، کوبا و تعدادی از کارشناسان ذیربط وی را همراهی می‌نمودند ، اظهار داشت : از ریاست مجمع عمومی و همچنین دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم تا به برگزاری هرچه منظم تر و وسیعتر این اجلاس با مشارکت گسترده سران کشورهای دنیا اهتمام ورزند .

رئیس گروه جنبش عدم تعهد در سازمان ملل ابراز امیدواری نمود ،مجموعه ارکان سازمان ملل بویژه دبیرخانه این سازمان‌، نهایت تلاش خود را برای برگزاری اجلاس مذکور در سطح سران اعمال نماید. وی سپس بعضی از اقداماتی که ضروری است از هم اکنون تا زمان برگزاری این نشست صورت گیرد را تشریح کرد.

محمد خزاعی همچنین با اشاره به وجود زرادخانه های هسته‌ای در اختیار چند کشور بزرگ دنیا و همچنین ضرورت عاری سازی جهان و بویژه منطقه خاورمیانه از هرنوع سلاح هسته ای، بر اهمیت برگزاری این اجلاس در سطح سران کشورها تاکید و خواستار توجه و مراقبت مقامات سازمان ملل در خصوص این موضوع شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها در جهت همکاری با سازمان ملل متحد برای برگزاری این اجلاس، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در این ملاقات همچنین سفرا و نمایندگان دائم کشورهائی که سفیر و نماینده دائم کشورمان را همراهی می کردند، هریک به اظهار نظر پیرامون ضرورت و نحوه برگزاری این اجلاس پرداختند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در این ملاقات ضمن قدردانی از اقدام و اهتمام سفیر و نماینده دائم کشورمان و همچنین جنبش عدم تعهد در این خصوص ،آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری موفق این اجلاس اعلام کرد.

خاطر نشان می‌سازد، « نشست عالرتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص خلع سلاح هسته‌ای » که به پیشنهاد جنبش عدم تعهد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در سپتامبر سالجاری میلادی با حضور سران کشورهای جهان در نیویورک برگزار شود ، یکی از مهمترین نشستها ی سازمان ملل در سطح سران می باشد. جنبش عدم تعهد خواستار امحاء سلاح‌های هسته‌ای و از بین رفتن تهدید ناشی از آن بوده و مقامات کشورهای عضو عدم تعهد همواره آن را مورد تاکید قرار داده اند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.