ضرورت نگاه تعاملی به تولید خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ضرورت نگاه تعاملی به تولید خودرو

ضرورت نگاه تعاملی به تولید خودرو

ممتازنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نگاه تولید در کشور ها باید نگاه تعاملی با دنیا باشد گفت: ۵۰ درصد قطعات خودرو های داخلی در داخل کشور تامین می شود.

به گزارش ممتازنیوز، مجید منصوری بیدکانی با بیان اینکه بسیاری از کارها در سطح بین الملل تخصصی شده و ارتباطات اقتصادی نیز افزایش یافته است، افزود: درهیچ کشوری به طور انحصاری صفر تا صد خودرو تولید نمی شود بلکه برخی از قطعات وارد و سپس مونتاژ می شوند.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا صددرصد خودرو را در کشور خود تولید نمی کند، افزود: در بسیاری کشورها پایه و بدنه اصلی خودرو تولید می شود و بسیاری قطعات به دلیل اینکه تولید آنها در کشورشان صرفه اقتصادی ندارد وارد می شود.
وی با اشاره به اینکه بعضا کشورهایی به دلیل نداشتن مواد اولیه اقدام به واردات قطعات خودرو می کنند ادامه داد: دنیا به سمت تعاملی پیش می رود که در نهایت موجب بهره برداری از تولید می شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: برخی قطعات خودروهای آمریکایی ممکن است وارداتی باشد از این رو باید به خودور و تولید آن نیز نگاه تعاملی داشته باشیم.
به گزارش خانه ملت، منصوری بیدکانی با بیان اینکه اگر نگاه ما به این باشد که از صفر تا صد قطعات خودروهای داخلی در داخل کشور تولید شده باشند قطعا نمی توانیم ادعا کنیم خودروی ملی در کشور داریم، گفت: با توجه به اینکه زنجیره تولید خودرو در داخل کشور ملی نیست و بسیاری از قطعات آن وارداتی است به طور قطع نمی توانیم بگوییم خودروی ملی داریم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تاکید کرد: اگر ۵۰ درصد قطعات یک خودرو در کشور تولید شده باشد می توانیم ادعا کنیم دارای خودروی ملی هستیم اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد قطعات تولید از خارج از کشور تامین می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.