ضرورت همراهی همه نهادهای کشور برای پیشگیری از وقوع جرم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله پیشگیری از وقوع جرم، یکی از وظایف بسیار مهم دستگاه قضاست، اما تمامی نهادهای کشور باید در این زمینه قوه قضاییه را همراهی کنند.

“محمدعلی اسفنانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره تاثیر پیشگیری از جرم بر امنیت اجتماعی اظهارداشت: همانطور که در بحث بهداشت، پیشگیری بهتر از درمان است، در مباحث کیفری نیز پیشگیری از وقوع جرم راحت‌تر و کم هزینه‌تر است و آثار جرم را در پی نخواهد داشت.  
 
وی در ادامه گفت: اگر قوه قضاییه و نهادهای حاکمیتی منتظر باشند تا جرمی واقع شود و بعد وارد عمل شوند و اعمال مجازات کنند، صرف نظر از این که زمان و هزینه زیادی هزینه می‌شود و حتی با اعمال مجازات قابل توجه برای فرد خاطی، آثاری که جرم واقع شده به بار می‌آورد قابل جبران نیست.
 
اسفنانی افزود: در برخی جرایم گسترده، حتی اعدام مجرم آسیب وارده به شخص را جبران نمی‌کند و آثاری که جرم در جامعه به جا می‌گذارد قابل برطرف شدن نیست.
 
این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد: گرچه مسئله پیشگیری از وقوع جرم، یکی از وظایف بسیار مهم دستگاه قضاست، اما تمامی نهادهای کشور باید در این زمینه قوه قضاییه را همراهی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.