ضرورت همکاری کشورهای همجوار برای برقراری صلح و ثبات در منطقه

فروردین ۱۴۰۳

در تماس تلفنی امیر قطر با دکتر روحانی از سوی طرفین مورد تاکید قرار گرفت؛

«شیخ تمیم بن احمد آل ثانی» امیر قطر صبح امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عید قربان را به وی تبریک گفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، «شیخ تمیم بن احمد آل ثانی» امیر قطر صبح امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهور کشورمان عید قربان را به وی تبریک گفت.

براساس این گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛‌ در این تماس تلفنی که از طرف امیر قطر صورت گرفت، طرفین علاوه بر روابط دوجانبه، وضعیت جهان اسلام و شرایط منطقه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

دکتر روحانی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به خواست دولت تدبیر و امید برای حاکمیت فضای اعتدال و عقلانیت در عرصه روابط بین‌الملل اظهار داشت: سیاست دولت ایران توسعه روابط با همسایگان به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس است.

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد توسعه بیش از پیش روابط دو دولت دوست ایران و قطر باشیم و بتوانیم با عبور از برخی مشکلات روابط فیمابین را به نحو مطلوب گسترش دهیم.

دکتر روحانی در خصوص وضعیت جهان اسلام و شرایط منطقه‌ای افزود: متاسفانه امروز در فضای حساس خاورمیانه شاهد افراطی‌گری، فرقه‌گرایی، خشونت و تروریسم هستیم و کشورهای منطقه باید با همکاری و تعاون فی مابین، بتوانند جلوی این معضل خطرناک منطقه‌ای را بگیرند.

شیخ تمیم بن احمد آل ثانی امیرقطر نیز با تاکید بر نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران و ضرورت همکاری دو کشور ایران و قطر برای توسعه روابط دوجانبه از یکسو و مبارزه با افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم منطقه‌ای از سوی دیگر خواستار تلاش برای فائق آمدن بر مشکلات منطقه به ویژه فرقه‌گرایی، افراط و تروریسم شد.

امیر قطر همچنین از دکتر روحانی برای دیداری رسمی از کشورش دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.