ضرورت هم‌ترازی امتیازهای ایران و ۱+۵/ نتیجه بخشی گفتگوها به سرعت مذاکرات بستگی دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

فضائلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توقعاتی که از تیم مذاکراتی کشورمان می‌رود، گفت: از دیپلمات‌های ایرانی انتظار داریم، پیش از امتیازدهی به طرف مقابل، از نحوه امتیازدهی آنان مطمئن شده تا هم‌ترازی و هم‌سنگی این امتیازها رعایت شود.

“مهدی فضائلی” کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات پیش روی کشورمان با گروه ۵+۱، پیرامون مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مهمترین نکته‌ای که به طور قطع دیپلمات‌های ما به آن اهمیت می‌دهند، توجه به تجربیات قبل است، چراکه نوع برخورد آمریکا و کشورهای اروپایی را با موضوع هسته‌ای ایران تا حدود زیادی روشن و مشخص می‌کند.

وی با اشاره به توقعاتی که از تیم مذاکراتی کشورمان می‌رود، ادامه داد: از دیپلمات‌های ایرانی انتظار داریم، پیش از امتیازدهی به طرف مقابل، از نحوه امتیازدهی آنان مطمئن شده تا هم‌ترازی و هم‌سنگی این امتیازها رعایت شود.
 
فضائلی افزود: از اولویت‌هایی که انتظار می‌رود، تیم مذاکره کننده ایران به صورت صریح و شفاف به طرف مقابل گوشزد کند، دفاع قطعی از حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه منتظر اقدام عملی از طرف مقابل هستیم، تصریح کرد: نتیجه بخشی گفتگوها به سرعت مذاکرات بستگی دارد، چراکه احساس می‌شود برخی کشورها مانند آمریکا و متحدین اروپایی‌ آن، تمایلی به حل سریع موضوع هسته‌ای ایران ندارند.

وی با اشاره به اهمیت سرعت مذاکرات، افزود: مذاکرات باید فشرده، با سرعتی مناسب و ساز و کاری از پیش تعیین شده دنبال شود تا نتایج مشخصی برای طرفین داشته باشد.   
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی آمریکا به چشم نمی‌خورد، خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر لحن آمریکا بلافاصله از سوی آن‌ها اظهارنظرهایی نیز صورت گرفت که آن مختصر بهبود را از بین برده و به نقطه صفر بازگشته است.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.