ضرورت پیگیری قاطع جرم پولشویی از سوی قوه قضاییه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

طاهرخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

وکیل پایه یک دادگستری گفت: قوه قضاییه و ارگان‌های نظارتی با همکاری و تعامل زمینه وقوع جرم پولشویی در کشور را از بین ببرند.

امیر طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عوامل دخیل در وقوع جرم پولشویی، اظهارداشت: سودجویی و فرصت طلبی برای کسب درآمد نامشروع مهمترین عامل بروز و گسترش جرایم مرتبط با پولشویی است.

این حقوقدان با بیان این که رسیدگی به پرونده متهمان پولشویی باید بدون اغماض دنبال شود، تصریح کرد: برخی پرونده‌های پولشویی مدت‌هاست در جریان رسیدگی قرار دارد که تسریع در پیگیری آنها راه را بر ادامه این فعالیت غیر قانونی در عرصه اقتصاد می‌بندد.

وی با اشاره به مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مرتکبان جرم پولشویی تصریح کرد:  در صورت ارتکاب به جرم پولشویی، مجرم علاوه بر مجازات‌های مقرر مربوط به جرم ارتکابی، به مجازاتهای پیش‌بینی شده در قانون نیز محکوم خواهد شد.

طاهرخانی درباره ضرورت برخورد قوه قضاییه با جرم پولشویی افزود: قوه قضاییه و ارگان‌های نظارتی باید با همکاری یکدیگر زمینه وقوع جرم پولشویی در کشور را از بین ببرند.

این وکیل پایه یک دادگستری در پایان با بیان اینکه امروزه یکی از بزرگترین جرایمی که در کادرهای اداری و بنگاه‌های اقتصادی شیوع دارد  پولشویی است ،خواستار برخورد قاطعانه با مجرمین و مرتکبین چنین جرایمی شد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.