ضرورت پیش‌بینی آموزش‌ شبکه‌ فروش بیمه

۲۶م اسفند ،

بینا- ‌رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت تنظیم طرح درس برای کارمندان بیمه و پیش‌بینی آموزش‌ شبکه‌های فروش در پژوهشکده بیمه خواستار ارتباط گسترده با دانشگاه‌ها، نخبگان و محققان جوان در صنعت بیمه شد.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی در نشست بررسی عملکرد پژوهشکده در سال ۹۱ با چشمگیر دانستن اقدامات این پژوهشکده مهمترین نقطه‌نظرات خود و سرفصل‌های کارهای سال آینده پژوهشکده را تبیین کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه امروز توانمندی بدنه علمی و پژوهشی صنعت بیمه کشور در سطحی قرار گرفته که با قدرت می‌توان نسبت به انتقال اطلاعات و تجربه‌های صنعت بیمه برای کشورهای در حال توسعه اقدام کرد.
وی با طرح این نکته از پژوهشکده بیمه خواست تا به سرعت نسبت به انتشار یافتن یافته‌های علمی و پژوهشی و تجربه های اثربخش خود از طریق ترجمه این یافته ها به زبان‌های عربی و انگلیسی اقدام نماید.
رییس هیأت امنای پژوهشکده بیمه خواستار ارتباط گسترده پژوهشکده با دانشگاه‌ها، نخبگان و محققان جوان در صنعت بیمه شد و گفت: اقدام شایسته پژوهشکده بیمه در جمع‌آوری اطلاعات پیشکسوتان، نخبگان، و خبرگان صنعت بیمه باید شکل اجرایی به خود گیرد و راه‌کارهای مناسب عملیاتی برای ایجاد ارتباط عمیق پژوهشکده با این اشخاص پیش‌بینی شود به گونه‌ای که شایستگان این حوزه همواره پژوهشکده را خانه خویش تلقی کنند و بیمه مرکزی نیز حمایت لازم را از این موضوع به عمل خواهد آورد.
وی با اشاره به احراز رتبه اول پژوهشکده بیمه در میان پژوهشکده‌های هم سطح در زمینه انتشار یافتن کتاب و حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری گفت: این دستاوردها امروز منجر به تشکیل ذخیره‌های علمی و پژوهشی ارزشمندی خواهد شد که می‌تواند در تامین نیاز‌های اطلاعاتی سایر بخش‌های فعال در کشور به کار گرفته شود.
به گفته وی بر این اساس علاوه بر تولید دانش در این بخش نیازمند شکل‌دهی روش‌هایی برای انتقال اطلاعات بیمه‌ای مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی هستیم.
کریمی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های هدفمند ارتباطی برای گسترش تعاملات پژوهشکده با صنایع کشور خاطرنشان کرد: این ارتباطات و تعاملات سودمند علاوه بر درآمدزایی برای پژوهشکده بیمه می‌تواند خواسته‌های ضروری واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی را به خدمات بیمه‌ای مورد نیاز آنان تامین نماید.
وی همچنین جهت‌گیری پژوهشکده بیمه را به سمت تنظیم طرح درس برای کارمندان بیمه، پیش‌بینی آموزش‌ شبکه‌های فروش و شیوه‌های تازه آموزش و تربیت مدرس برای صنعت بیمه را ضروری دانست و تصریح کرد: آموزش الکترونیکی شبکه‌ فروش صنعت بیمه نیاز اساسی شرکت‌های فعال در این بخش است و باید توسط پژوهشکده بیمه در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: اهمیت به‌روز رسانی اطلاعات بدنه کارشناسی بیمه، در زمره اولویت‌های این صنعت است و لازم است نمایندگان بیمه برای تمدید پروانه فعالیت خود  هر سه سال دوره‌های آموزشی را طی کنند.
وی طراحی رشته‌های تازه با اولویت بیمه‌های زندگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و با توجه به نامگذاری دهه ۹۰ به عنوان دهه بیمه‌های زندگی از پژوهشکده بیمه خواست تمامی ظرفیت خود را برای ایجاد و تشکیل گروه های تازه علمی در قالب گروه بیمه‌های زندگی و گروه مدیریت ریسک فعال کنند.
رییس هیأت امنای پژوهشکده بیمه ضمن جدیت در تحقق خواسته‌های اعلام شده،‌خواستار طراحی و پیش‌بینی بیمه‌نامه‌هایی متناسب با مراحل مختلف زندگی در دوران مدرسه، سربازی،‌ دانشگاه،‌ ازدواج و نظایر آن شد و گروه‌های پژوهشی را به طراحی بیمه‌نامه‌های تازه با اولویت بیمه‌های زندگی فرا خواند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.