ضرورت گسترش دوچرخه‌سواری

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر راهکارهای بهبود ترافیک و کاهش آلودگی هوای تهران گفت: کلانشهر تهران نیازمند توسعه دوچرخه‌سواری و تأمین ساز و کارهای مورد نیاز برای ترویج و توسعه این مُد حمل و نقلی است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: گسترش شبکه دوچرخه‌سواری در تهران به منظور حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک یک ضرورت است و برای توسعه این سنت دیرینه در پایتخت، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی کاهش ترافیک، مصرف انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی را از جمله مزایای ترویج دوچرخه‌سواری در تهران بر شمرد و افزود: مدیریت شهری در صدد ایجاد امکانات و تسهیلات ویژه دوچرخه‌سواری در تمام نقاط شهر است تا فرهنگ استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ عمومی شهروندان تبدیل شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری و ضرورت تقویت این رشته ورزشی در تهران، اظهارداشت: کسب موفقیت‌های متعدد در رشته دوچرخه‌سواری نه تنها باعث اعتلای مقام ورزشکاران کشورمان در سطح بین‌المللی می‌شود بلکه نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از دوچرخه در جامعه را نیز میسر می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.