ضرورت گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و کرواسی

فروردین ۱۴۰۳

لاریجانی در دیدار با رئیس‌جمهور کرواسی تأکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه ایران و کرواسی همواره منطقی و صمیمانه بوده است، گفت: ضرورت دارد با توجه به پتانسیل‌های موجود، ارتباطات اقتصادی دو کشور گسترش یابد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دکتر علی لاریجانی امروز (جمعه ۱۹ مهرماه) در دیدار با رئیس جمهور کرواسی با بیان اینکه از صحبت‌های شما صمیمانه تشکر می‌کنم، افزود: لازم می‌دانم سالروز استقلال کرواسی و همچنین پیوستن شما به اتحادیه اروپا را تبریک بگویم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه ایران و کرواسی همواره منطقی و صمیمانه بوده، تاکید کرد: به طور قطع و با توجه به ظرفیت‌های موجود زمینه‌های خوبی برای ارتباطات اقتصادی دو کشور وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه روابط سیاسی و پارلمانی ایران و کرواسی بسیار خوب است، تاکید کرد: ولی باید این ارتباطات و همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون گسترش یابد.
 
در ادامه این دیدار ایوو یوسیپوویچ خطاب به لاریجانی با بیان اینکه فرهنگ ایران‌زمین کمک بسیاری به تمدن جهانی کرده است، تاکید کرد: اگر فرصتی باشد به طور قطع با آن آشنا می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه ما کشوری باز برای همکاری با همه کشورها هستیم، افزود: ما آماده همه گونه همکاری فرهنگی و اقتصادی با ایران هستیم.
 
رئیس جمهور کرواسی با بیان اینکه چندی پیش به عضویت اتحادیه اروپا درآمدیم، تصریح کرد: کشور کرواسی آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران براساس منافع مشترک است.
 
ایوو یوسیپوویچ با تاکید بر اینکه کرواسی توجه خاصی به تحولات خاص کشور جمهوری اسلامی ایران دارد، یادآور شد: دربارهٔ تحولاتی که مربوط به شما در مجامع جهانی است نیز با علاقه‌مندی موضوعات مختلف را پیگیری می‌کنیم و خوشحالیم که این تحولات به سمت مثبت بودن حرکت کند.
 
رئیس جمهور کرواسی:خطر تروریسم برای همه مردم صلح‌طلب دنیا وجود دارد/کرواسی حق استفاده صلح‌آمیز از هسته‌ای را برای ایران به رسمیت می‌شناسد
 
وی با بیان اینکه ما از راه‌حل صلح‌آمیز در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم، گفت: کرواسی حق استفاده از تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ایران قائل است.
 
رئیس جمهور کرواسی با بیان اینکه خطر تروریسم برای همه مردم صلح‌طلب وجود دارد، تصریح کرد: نکته دیگر تحولاتی است که در منطقه خاورمیانه وجود دارد که باید در ارتباط با آنها بیشتر با هم گفت‌وگو کنیم.
 
در پایان این نشست رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور کرواسی هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر تقدیم کردند.
 
پایان پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.