ضریب نفوذ تلفن‌های همگانی

قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با اعلام ۴۷ هزار و ۳۳ تلفن همگانی در سطح تهران گفت: ۳۷ هزار و ۹۵۴ تلفن همگانی در استان تهران و ۹ هزار و ۱۷۲ دستگاه در استان البرز مشغول به کارند.

ابراهیم یافتیان درگفت‌گو با ایسنا ضریب نفوذ تعداد تلفن‌های همگانی را برای هر هزار نفر یک دستگاه در نظر گرفت و گفت: ضریب نفوذ کل استان تهران و البرز ۳٫۱ کل این ضریب از نرمال جهانی ۳ بیشتر است.

این مقام مسوول با اعلام ۹۳۵ تلفن همگانی مالتی مدیا در سطح استان تهران گفت:‌ قصد داریم کلیه این روستاها ارتباط داشته باشند و در داخل استان به جز مدارس که خود اینترنت دارند، هزار و ۹۷۲ مدرسه را به اینترانت متصل کردیم که این رقم در حال افزایش است.

وی تعداد تلفن های همگانی مالتی مدیا را ۹۳۵ تلفن اعلام کرد و در ادامه با اشاره به ۱۶۰ مرکز روستایی زیر پوشش اینترنت گفت: مابقی روستاهای استان را تا حد امکان تحت پوشش اینترنت قرار خواهیم داد و اکنون ۷۳۸ مرکز مخابراتی در روستاها داریم که کلیه مراکز روستایی در سطح استان را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، باجه‌های اینترنت همگانی به صورت سرپوشیده (Indoor) در مکان‌های عمومی مختلف نظیر فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های مترو، بانک‌ها، سالن‌های انتظار تئاتر و سینما، محوطه ورودی ادارات و نهادهای دولتی و سایر نقاط به صلاحدید ارائه‌کننده سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اصول کلی برای استفاده از این باجه‌ها، بدین شرح است که باجه اینترنت همگانی امکان ارتباط تلفنی (مانند تلفن‌های همگانی) و اینترنت پرسرعت را برای کاربر فراهم می‌کنند. نکته قابل توجه این است که برای پرداخت هزینه استفاده از امکانات باجه‌ها از کارت اعتباری تلفن همگانی استفاده خواهد شد.

شرکت مخابرات استان تهران در اعلام تعرفه این سرویس اعلام کرده است که هزینه تماس تلفنی باید مانند تلفن‌های همگانی محاسبه و کسر گردد. هزینه تماس با اینترنت با توجه به سرعت ارتباط بصورت زمانی و یا حجمی محاسبه شده و جداگانه از مبلغ اعتبار کارت کسر خواهد شد.

ارتباط تلفنی کاربر، مانند تلفن‌های همگانی، از طریق اتصال زوج سیم به مرکز تلفن میسر می‌شود و همچنین امکان استفاده از USB، هدفون، میکروفون و نمایش تبلیغات در این سرویس فراهم است.

همچنین باجه اینترنت همگانی باید امکان استفاده از پروتکل‌های دسترسی به اینترنت (HTTP)، ارسال و دریافت فایل‌ها (FTP) و ارسال پست الکترونیکی (SMTP) را برای کاربر فراهم کنند. سرعت دسترسی اینترنت پرسرعت با استفاده از ADSL، در مواقع عادی ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه و در مواقع پرترافیک حداقل ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه خواهد بود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.