ضریب اطمینان اقتصادی منطقه یورو به حداقل خود در سه سال اخیر رسید

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، کمیسیون اروپا روز پنج شنبه در بروکسل اعلام کرد، شاخص اجرایی و ضریب اطمینان مصرف کننده در منطقه یورو، متشکل از ۱۷ کشور اروپایی، از ۹/۸۷ در ماه ژوییه (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد) به ۱/۸۶ در ماه اوت کاهش یافته است که کمترین سطح این شاخص از اوت سال ۲۰۰۹ تا کنون محسوب می شود.

میانگین پیش بینی ۲۵ اقتصاددان این بود که اندازه این شاخص در ماه اوت به ۵/۸۷ کاهش یابد.

در حالی که اقتصاد منطقه یورو به سمت رکود کشیده می شود، شاخص های اجرایی و ضریب اطمینان مصرف کننده در مورد چشم انداز اقتصادی این منطقه، از آنچه انتظار می رفت، بدبینانه تر بود.

در حالی که رهبران منطقه یورو در جستجوی راهی برای مهار بحران بدهی در این منطقه هستند، اکنون در سومین سال بحران در این منطقه، افزایش هزینه استقراض در کشورهای درگیر بدهی از ایتالیا گرفته تا اسپانیا، نشان دهنده عمق نگرانی سرمایه گذاران نسبت به فروپاشی اتحاد منطقه یورو است.

‘او دوارکوپ’ اقتصاددان لندسبنک برلین گفت: نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو امسال، با یک انقباض متوسط در نیمه دوم سال جاری، منفی خواهد شد.

وی افزود: سوال این است که در شرایطی که منطقه با بحران مالی دست یه گریبان است، پس از این چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این اقتصاددان اضافه کرد:‌ من لزوما انتظار ندارم در ماههای آینده، اخبار مربوط به این منطقه همه منفی باشند، برنامه های کنترلی زیادی از پیش طراحی شده و به همین خاطر است که اساسا انتظار می رود بحران در این منطقه خاتمه یابد.

پس از آن که، علاوه بر یونان، ایرلند و پرتغال، کشورهای اسپانیا و قبرس نیز در ماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) مجبور به درخواست کمک شدند، نرخ برابری یورو در مقابل دلار در سال جاری ۲/۳ نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

نرخ برابری یورو در ساعت ۱۱:۰۲ صبح روز پنج شنبه در بروکسل ۲/۰ درصد در مقابل دلار بالا رفت و هر یورو معادل ۲۵۵۱/۱ دلار شد.

اقتصام**۱۰۶۳/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۰۸۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.