ضریح تازه حرم امام حسین(ع) در ماه محرم به کربلا منتقل می‌شود

۲۸ آبان ،

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضریح تازه حرم امام حسین(ع) در ماه محرم به کربلای معلی منتقل می‌شود.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایام عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) ضمن عرض تسلیت این ایام اعلام کرد: بخش‌های باقیمانده از ضریح تازه حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) از شهر مقدس قم با بدرقه باشکوه و پس از عبور از تهران، استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان از مرز کربلای ایران، شلمچه، به سمت کربلای معلی و بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) برای نصب منتقل خواهد شد.

بخش‌هایی از این ضریح بعد از عاشورای حسینی، طی مراسم باشکوه از شهر مقدس قم به سمت تهران منتقل و طی دو روز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم آذر ماه مصادف با دوازدهم و سیزدهم محرم برای بازدید عمومی و زیارت مردم عزادار در محل مصلی تهران استقرار خواهد یافت.

در این دو روز، مردم عزادار و فهیم تهران و هیئات و دسته جات عزاداری حسینی با حضور عاشورایی خود در محل مصلی تهران ضمن زیارت و بازدید از ضریح متبرک امام حسین (علیه‌السلام) همچون نگین خاتم انگشتری آن را در بر گرفته و پروانه‌وار گرداگرد آن حلقه زده و در ماتم آن امام همام ، به نوحه‌خوانی و عزاداری می‌پردازند.

پس از دو روز استقرار ضریح در مصلی تهران با بدرقه عمومی مردم از مسیر استان مرکزی، لرستان و خوزستان از مرز شلمچه به سمت کربلا منتقل خواهند کرد.

این ششمین ضریح حرم امام حسین (علیه‌السلام) است که این بار توسط ایران اسلامی و با آمیزه‌ای از هنر اسلامی ایرانی ساخته و برای نصب در حرم مطهر آن امام معصوم به کربلا منتقل می‌شود. البته بخشی از ضریح مطهر که شامل بخش‌های فوقانی و تاج ضریح بود هفته قبل از طریق مرز هوایی به نجف اشرف و سپس کربلای معلی منتقل و تحویل تولیت آستان مقدس حضرت امام حسین (علیه‌السلام) شد و بخش‌های پنجره و شبکیه ضریح نیز در مراسمی پیش از اربعین حسینی برای نصب به کربلا منتقل می‌شود.

در پایان این اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم امت حسینی و عاشورایی ایران اسلامی و از همه هیأت عزاداری و دسته‌جات سینه‌زنی ومحبین اهل بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) دعوت کرده است تا در مراسم استقبال و بدرقه از ضریح تازه امام حسین (علیه‌السلام) و بازدید و زیارت آن در مصلی تهران حماسه‌ای حسینی دیگری خلق کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.