ضعف در اجرا، قویترین قوانین را هم از پا در می آورد

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

با عملکرد ضعیف مجریان به صرف تغییر قوانین معضلات نظام اقتصادی کشور حل نخواهد شد.

روح الله بیگی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: قانون در مرز محدود دانش بشریت به رشته تحریر در آمده است و در این جهت خالی از نقصان نیست.

وی ادامه داد: هر قانون نقاط ضعف و قوتی دارد که پس از مذاکرات در نهایت قوانین به رای گذاشته می شود.

وی افزود:نظر به اینکه ماهیت قانون، تعیین خط مشی و نقشه راه است با همه نقاط ضعف موجود در قوانین هر کشوری در نهایت قانون مورد احترام و ملاک عمل است.

وی با بیان اینکه اجرای قانون یکی از فازهای مدیریتی است،گفت:با اعتقاد به اینکه بی قانونی بهتر از اجرای  نادرست است یک طرف قانون با همه نقص ها و نقاط قوت و در سوی دیگر مدیریت قانون و مجریان و چگونگی اجرا قوانین قرار می گیرد.

وی تصریح نمود:با توجه به عملکرد ضعیف برخی مجریان قانون به صرف تغییر و تکامل قوانین معضلات نظام اقتصادی کشور حل نخواهد شد.

بیگی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه تغییر نظام اقتصادی نیازمند تغییر افکار مدیریتی است، اظهار داشت:با اثبات صلاحیت علمی و تخصصی مدیران این گروه بایستی با راهنمایی در چرخه امور قرار گیرند و در غیر این صورت بایستی به طور قطع از چرخه مدیریتی کشور کنارگذاشته شوند.

روح الله بیگی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف اطلاع رسانی در حوزه قوانین مالیاتی گفت:با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هرچه بیشتر همگان از شفافیت قانون بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان نمود:در بخش اطلاع رسانی علاوه بر وزارت اقتصاد و امور دارایی و مالیاتی این وظیفه بردوش رسانه های عمومی است که در جهتی ترویج قانون نقش اساسی خود را ایفا نمایند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.