ضعف مدیریت در سینما سبب ریزش مخاطب است

محمد علی کشاورز در گفت و گو با هنرآنلاین

استاد محمد علی کشاورز بازیگر پیش کسوت سینمای دربارهٔ وضعیت جسمانی اش و حال و هوای سینمای ایران با ما به گفت وگو نشست.

محمد علی کشاورز در گفت و گو با خبرنگار سینما خبرگزاری هنر گفت: وضعیت سینمای ایران این روزها به شدت آشفته است. مساله اصلی این جا است که در بیشتر زمینه ها ما پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشتیم اما در زمینه فرهنگ وهنر و به خصوص سینما درجا می زنیم و به عقب برگشتیم. در سینمای ایران رابطه ها بر ضابطه ها غالب شده است و جایی برای کارکردن نیست. فرهنگ و سعشق به ذات هنر کنار رفته و مادیات جای آن را گرفت است.

“محمد ابراهیم” فیلم “مادر” اضافه کرد: عده ای در راس امور فرهنگی ما قرار گرفتند که جایگاهشان این جا نیست. جشنواره دولتی برگزار می کنند و به فیلم هایی که خودشان تولید کردند جایزه می دهند و جوانان را نادیده می گیرند. من از این فضا ها به دور هستم اما تمامی روزنامه را مطالعه می کنم و در جریان خبرها هستم ، این روزها سینما مخاطب ندارد و تمامی سینما ها خالی از جمعیت است. سبب این اتفاق های نا خوشایند ضعف در مدیریت مسئولین فرهنگی است.

استاد کشاورز دربارهٔ تفاوت فضای سینما و تئاتر گفت: من در تعجبم ، در حوزه نمایش جوانانی پا به عرصه تئاتر گذاشتند که هر کدامشان استعدادهای فراوانی دارند و با تلاش و کوشش فراوان و پشتکاری که دارند به هدفشان خواهند رسید اما در سینما فقط و فقط “رابطه” بر فضای حاکم بر سینمای ایران غالب شده است.

استاد کهنه کار سینمای ایران دربارهٔ آخرین وضعیت جسمانی اش گفت: بعد از شکستکی پا ، هنوز دردش با من همراه است و مشغول فیزیو تراپی هستم و امیدوارم که در آینده ای نزدیک وضعیت بهتری داشته باشم.

پایان پیام ۴۰۱/۳۳

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.