ضعف های جشنواره تئاتر دانشگاهی آسیب شناسی شود

۱۴اردیبهشت،

دکترمسعود دلخواه، استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر، می گوید: ضعف های جشنواره تئاتردانشگاهی نیازمند آسیب شناسی است چون برگزاری آن بسیارمفید وتاثیرگذار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران،  دلخواه با اشاره به شرایط کشور و اعتبار جشنواره های تئاتر گفت: این مشکلات بر روی آثار جشنواره ها و به خصوص آثار دانشگاهی تاثیر می گذارد. جدای از این نکته ، جشنواره تئاتر دانشگاهی نیازمند تحول و ایده تازه در نحوه برگزاری است.
دلخواه افزود: لازم است ضعف های جشنواره تئاتردانشگاهی آسیب شناسی شودچون برگزاری آن بسیارمفید وتاثیرگذاراست.
کارگردان نمایش «زنان تروا» با بیان این که جشنواره تئاتر دانشگاهی در معرفی دانشجویان جوان به دنیای حرفه ای موفق است، ادامه داد: موفقیت عده ای در جشنواره با شناخته شدن آن ها در دنیای حرفه ای هنر تئاتر همراه است.  
داور جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با اشاره به این که پیشنهاد من بود، استادان در جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت فعال داشته باشند و آثاری را ارایه دهند، تصریح کرد: بخش مدرسان جشنواره به توجه بیشتر مدرسان نیاز دارد. در کشورهای دیگر جشنواره دانشجویی نیست، دانشگاهی است و دانشجو و استاد در کنار هم آثاری را شرکت می دهند و رقابت سالم بین دانشگاه ها صورت می گیرد. 
وی ادامه داد: همیشه دانشجویان نیرو، وقت و انرژی لازم را برای خلاقیت می گذارند ولی باید انگیزه داشته باشند. وجود چنین جشنواره ای انگیزه برای فعالیت فرهنگی هنری را در دانشجویان تقویت می کند و می تواند حرکت سالم مثبت و موثر در حوزه فرهنگ باشد.  
دلخواه با ابراز امیدواری از اینکه در سال پیش رو مسوولان جشنواره دانشگاهی در وزارت علوم و در دانشگاه ها موضوع تئاتر دانشجویی را جدی تر پی گیری کنند، اظهار داشت: باید برای اجرای عمومی از دانشجویان حمایت شود تا  فضای نمایشی گسترش پیدا کند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.