ضمانت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی بخش تعاون

صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور از آغاز فعالیت تاکنون برای ۲۵۰ شرکت تعاونی ضمانت نامه دریافت تسهیلات بانکی صادر کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور امروز در ارومیه افزود : ۵۰ درصد طرحهای ضمانت شده به شرکتهای تعاونی صنایع، ۳۰ درصد تعاونیهای کشاورزی و ۲۰ درصد هم به سایر تعاونی ها مربوط می شوند.
وی با بیان اینکه متوسط مبلغی که برای هر طرح ضمانت می شود ۴ میلیارد ریال است افزود: به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۹ و ۵۰۰ میلیارد ریال هم در سال ۹۰ ضمانت شده است و پیش بینی می شود این میزان در سال ۹۱ به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال برسد.
 میمنت آبادی گفت : با آغاز به کار نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در آذربایجان غربی ، شمار نمایندگی های این صندوق در کشور به رقم ۶۱ رسید که از این تعداد ۳۱ نمایندگی در مراکز بانکهای توسعه تعاون استانها و ۳۰ نمایندگی هم در مراکز بنیاد کار آفرینی و اتاق تعاون استان ها راه اندازی شده اند.
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور با بیان اینکه در همه استانها حداقل برای یک طرح ضمانت نامه صادر شده است افزود: بیشترین ضمانت نامه ها به ترتیب به طرحهای استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی مربوط می شوند.
میمنت آبادی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون فرصت جدیدی برای بخش تعاون است که دولت با هدف تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی با تضمین ۷۰ درصد برای شرکتهای تعاونی ایجاد کرده است و در حقیقت با راه اندازی آن زنجیره توسعه و رشد اقتصاد تعاونی ها تکمیل شده است.
وی افزود: این صندوق در زمینه صدور ضمانت نامه هیچ محدودیتی ندارد و در حال حاضر توان ضمانت سرمایه گذاری تا سقف ۱۵ هزار  میلیارد ریال را داراست و بر اساس ماده (۱۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه، دولت سرمایه این صندوق را هر سال افزایش خواهد داد.
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی کشور برای افتتاح نمایندگی این صندوق  در آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده بود .
 این نمایندگی عصر دیروز افتتاح شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.