ضوابط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی و اخراجی

2451.JPG

دانشجویان در طول مدت تحصیل از دیپلم تا دکترای تخصصی، تنها یکبار مجاز به انصراف و شروع مجدد به تحصیل هستند.

به گزارش سرویس «انتظامی»خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در این باره گفت: دانشجویان در طول مدت تحصیل، از دیپلم تا دکترای تخصصی، فقط یکبار مجاز به انصراف و شروع به تحصیل مجدد در دانشگاه و رشته دیگر هستند.

وی درخصوص شرایط دانشجویان انصرافی گفت: این دسته از دانشجویان چنانچه تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند، باید حداکثر تا یکسال بعد از تاریخ انصراف، در دانشگاه و مقطع جدید شروع به تحصیل کنند که در این صورت مدت تحصیل قبلی آنان، در سنوات مقطع جدید لحاظ نخواهد شد.

طبق اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان اعلام کرد: قبولی این دسته از افراد در مقطع پائین‌تر از مقطع قبلی نیز بلامانع است.

حلوایی درباره شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی به دانشگاه و رشته قبلی آنان، گفت: افراد مذکور در صورتی که در مهلت یکساله پس از انصراف، به خدمت اعزام نشده باشند با موافقت دانشگاه مربوطه مبنی بر بازگشت به تحصیل، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: وقفه ایجاد شده برای دانشجویان انصرافی که با بازگشت به تحصیل آنان در رشته و دانشگاه قبلی موافقت شده، جزء سنوات تحصیلی آنان محاسبه نخواهد شد و دیگر این افراد مجاز به انصراف مجدد نیستند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص شرایط دانشجویان اخراجی گفت: دانشجویان اخراجی، تنها در صورت دریافت کارت پایان‌خدمت دوره ضرورت یا معافیت از خدمت، مجاز به بازگشت به تحصیل هستند.

وی در ادامه گفت: در مواردی که اخراج دانشجویان از تحصیل به اشتباه صورت گرفته یا بنا به دلایل موجه دانشگاه اخراج را منتفی اعلام کنند، با تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه و اعلام کتبی آن، در صورتی که بیش از یکسال از اخراج دانشجو نیز سپری نشده باشد، بازگشت به تحصیل دانشجوی اخراجی بلامانع است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.