ضوابط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی

جام جم آنلاین: دانشجویان در طول مدت تحصیل از دیپلم تا دکترای تخصصی، تنها یکبار مجاز به انصراف و شروع مجدد به تحصیل می باشند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی، معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دانشجویان در طول مدت تحصیل، از دیپلم تا دکترای تخصصی، فقط یکبار مجاز به انصراف و شروع به تحصیل مجدد در دانشگاه و رشته دیگر، می باشند.

وی درخصوص شرایط دانشجویان انصرافی، اظهارداشت: این دسته ازدانشجویان چنانچه تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می بایست حداکثر تا یکسال بعد از تاریخ انصراف در دانشگاه و مقطع جدید شروع به تحصیل نمایند که در این صورت مدت تحصیل قبلی آنها در سنوات مقطع جدید لحاظ نخواهد شد.

سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی افزود: همچنین قبولی این دسته از افراد در مقطع پائین تر از مقطع قبلی نیز بلامانع می باشد.    

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا درخصوص شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی به دانشگاه و رشته قبلی آنان، اظهارداشت: افراد مذکور در صورتی که در مهلت یکساله پس از انصراف به خدمت اعزام نشده باشند با موافقت دانشگاه مربوطه مبنی بر بازگشت به تحصیل، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: وقفه ایجاد شده برای دانشجویان انصرافی که با بازگشت به تحصیل آنان در رشته و دانشگاه قبلی موافقت شده ، جزء سنوات تحصیلی آنان محاسبه نخواهد شد و دیگر این افراد مجاز به انصراف مجدد نمی باشند.

سرهنگ حلوایی در خصوص شرایط دانشجویان اخراجی، گفت: دانشجویان اخراجی، تنها در صورت دریافت کارت پایان خدمت دوره ضرورت و یا معافیت از خدمت، مجاز به بازگشت به تحصیل می باشند.

معاون مشمولان و امور معافیت های  سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: در مواردی که اخراج دانشجویان از تحصیل به اشتباه صورت گرفته یا بنا به دلایل موجه دانشگاه اخراج را منتفی اعلام نماید، با تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه و اعلام کتبی آن ، در صورتی که بیش از یکسال از اخراج دانشجو نیز سپری نشده باشد، بازگشت به تحصیل دانشجوی اخراجی بلامانع می باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.