ضوابط بلندمرتبه سازی در تهران نهایی می‌شود

تا پایان سال جاری؛

خبرگزاری پانا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ضوابط بلندمرتبه‌سازی در تهران گفت: هم اکنون ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران در حال تهیه است و در سالجاری در فرآیند تصویب قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا جاوید با بیان این مطلب گفت: یکی از مباحثی که در طرح تفصیلی جدید تهران مورد توجه است، شرایط و ضوابط بلند مرتبه سازی است که سهم مهمی در شرایط ساخت وساز در تهران دارد.

وی افزود هم اکنون ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران توسط مشاور در دست تهیه است و در سالجاری در فرآیند تصویب قرار می گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از نقاط پایتخت با توجه به دسترسی مناسب به بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی ترافیکی قابلیت بلندتر شدن را دارند که مشاور در حال بررسی و مکان‌یابی این نقاط است.

وی تصریح کرد: مطالعاتی در خصوص مکان‌یابی اراضی و املاک مستعد بلندمرتبه سازی نیز در حال انجام است و جمع‌بندی آن تا پایان سال به کمیسیون ماده ۵ و سپس شورای عالی شهرسازی برای سیر مراحل تصویب ارسال می‌شود.

جاوید با تاکید بر اینکه امکان بلندمرتبه سازی در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران در چارچوب‌های مشخصی وجود دارد، اظهار کرد: تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان‌ها بر مبنای مقتضیات و مطالعات انجام شده درباره شرایط هر منطقه است.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.