ضوابط شرکت در بخش مسابقه ملی جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران اعلام شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،هدف از برگزاری این بخش در جشنواره دوم بازی های رایانه ای تهران، معرفی تولیدات ارزشمند بازی های رایانه ای کشور و ارزیابی و تشویق هنرمندان به منظور اعتلای هنر صنعت بازی های رایانه ای ایران است.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره دوم بازی های رایانه ای تهران، تمامی محصولات تولید شده ایرانی که تا اواسط خرداد ماه تولید آنها به پایان رسیده و یا مرحله نهایی تولید را سپری می کنند می توانند در جشنواره شرکت کنند.

همچنین بازی های متقاضی برای حضور در هریک از بخش های ‘بازی های بزرگ’،’بازی های برخط’،’بازی های موبایل’ و ‘بازی های کوچک’ باید در مراحل پایانی تولید باشد، کامل بودن ۱۰۰ درصد بازی ها الزامی نیست و فقط باید تمامی مراحل موجود و قابل بازی کردن (Playable) باشد.

بر این اساس، در صورتی که مثلا گرافیک تعدادی از مراحل کامل نباشد، مسلما امتیاز شرکت کننده در آن قسمت پایین تر خواهد بود و انتخاب اینکه بازی با همین صورت در مسابقه شرکت کند یا شرکت در مسابقات به آینده موکول شود، بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

در فراخوان جشنواره دوم بازی های رایانه ای تهران تاکید شده است که بازی حتما باید ایرانی بوده و توسط شرکت ایرانی تولید شده باشد، ارایه هرگونه mod یا سایر موارد غیر قابل قبول و ثبت‌نام در جشنواره، فقط توسط تولید‌کننده بازی امکان‌پذیر است.

برای ثبت‌نام، صاحب اثر باید فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و تا زمان اعلام‌شده به همراه مدارک خواسته شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

متقاضیان شرکت در مسابقه می‌بایست تا زمان تعیین شده محصول خود را بر روی سی دی یا دی وی دی به صورت تست شده و سالم، در سه نسخه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدارک موردنیاز به همراه فرم ثبت‌نام عبارتند از:

فهرست کاملی از پدیدآورندگان (ذکر اسامی تمامی افراد گروه تولید به همراه سمت و فعالیت آنها به صورت مکتوب) الزامی است. توضیح مراحل بازی و کدهای نسوزکننده بازی جهت تسریع در امر داوری ارایه مدارک و مستندات ساخت بازی و بیان ویژگی‌‌های بازی از دیدگاه تولیدکننده و همچنین نحوه تولید محصول و ریز فعالیت ها بایست ارسال شود.

بر اساس این گزارش، در صورتی که در برنامه نویسی، گرافیک، صدا و موسیقی، دیزاین یا… بازی از میان افزار یا منابع آماده یا سورس باز، که توسط خود تیم تولید کننده تولید نشده باشد، استفاده شود، باید به صورت جزء به جزء و کامل اشاره شود. عدم رعایت این موضوع باعث حذف کامل امتیاز مربوط به آن بخش خواهد شد.

براساس این گزارش، محصول مورد نظر باید دارای نصب سریع و آسان (مانند کلیه بازی های موجود در بازار) باشد و در صورتی که نصب و اجرای بازی نیازمند طی مراحل خاصی است، باید این پیش نیازها همراه محصول و راهنمای نصب ارسال گردند. بدیهی است امکان حضور سازنده جهت نصب و اجرای بازی و یا اجرای بازی بر روی یک رایانه خاص منتفی بوده و در صورتی که تیم داوری به هر دلیل قادر به نصب و اجرای بازی نباشد، محصول مورد نظر از بخش مسابقه حذف خواهد شد.

در خصوص تعداد محصولات ارسالی توسط متقاضی در بخش مسابقه محدودیتی وجود ندارد و روند تولید محصول و ابزار و نرم افزارها و فن آوری های مورد استفاده در تولید آن باید به صورت مکتوب ارائه شود.

براین اساس، قسمت سرور بازیهای Online باید روی یک سرور نصب شده و url آن به همراه محصول ارسال شود. بدیهی است نصب و راه اندازی سرور توسط مرکز جشنواره امکان پذیر نبوده و در صورت عدم وجود یا عدم پاسخگویی سرور بازی، محصول از مسابقه حذف خواهد شد.

دومین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران از ۶ تا ۱۰ تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۰۷۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.