طاعون قرن در تئاتر مسکوت نمی‌ماند + تصویر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

تیموریان در گفتگو با هنرآنلاین

رویا تیموریان: متن ˝دو مرد در یک اتاق˝در رابطه با بیماری کشنده ایدز است که طاعون قرن لقب گرفته است و تاکنون کمتر به آن در عرصه های هنری پرداخته شده است و ما تصمیم گرفتیم که ایدز و چالش‌های آن دیگر در تئاتر مسکوت نماند.

مسعود رایگان با همراهی و مشاوره رویا تیموریان نمایش ˝دو مرد در یک اتاق˝ را با موضوع بیماری ایدز در تماشاخانه باروک به صحنه برده است.

رویا تیموریان در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: نمایشنامه “دو مرد در یک اتاق” نوشته بنگلت آلفورش و یوهان برگوم دو نویسنده سوئدی فلاندی است که آن را در سال ۱۹۸۶ به سفارش سازمان ملل دربارهٔ بیماری ایدز به عنوان طاعون قرن نوشتند.

تیموریان تصریح کرد: این متن در رابطه با بیماری کشنده ایدز است که طاعون قرن لقب گرفته است و تاکنون کمتر به آن در عرصه های هنری پرداخته شده است و ما تصمیم گرفتیم که ایدز و چالش‌های آن دیگر در تئاتر مسکوت نماند.

این هنرمند با اشاره به ایفای نقش فرخ نعمتی و همایون ارشادی در این نمایش گفت: نقش‌های اثر نیازمند بازیگرانی بود که با تجربه باشند و داستان با حضور دو نمایشنامه نویس دنبال می گردد که درگیر نگارش متنی مشترک می باشند و در این بین اتفاقاتی رخ می دهد که سبب تعلیق نمایش می‌شود.

نمایش “دو مرد در یک اتاق” کار مسعود رایگان است که اجرای خود را از چهارشنبه قبل در تماشاخانه باروک آغاز کرده است.

این نمایش برخلاف رسم معمول تئاتر شنبه‌ها نیز روی صحنه می‌رود و هر روز ساعت ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان است.

تماشاخانه باروک در منطقه دروس، خیابان یار محمدی، بن بست نامدار، پلاک۵ واقع شده است.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.