طالبانی هم دعوت اردوغان را رد کرد – بین الملل

یک سخنگوی در حزب میهنی کردستان عراق گفت : ˈجلال طالبانیˈ رییس جمهوری عراق به دلیل مشغله کاری به ترکیه سفر نمی کند و به جای وی ˈبرهم صالحˈ به ترکیه سفر خواهد کرد.
حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر این کشور، برای کنگره امسال خود که روز یکشنبه آینده برگزار می شود ، از ˈجلال طالبانیˈ رییس جمهوری ، ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر و ˈمسعود بارزانیˈ رییس منطقه کردستان عراق، دعوت به عمل آورده بود.

ˈآزاد گوندیانیˈ سخنگوی حزب میهنی کردستان عراق روز جمعه به خبرگزاری آناتولی گفت: به دلیل مسائل سیاسی و مشغله کاری جلال طالبانی در این کنگره شرکت نخواهد کرد.

وی بدون اشاره به چگونگی مسائل سیاسی یاد شده افزود: به جای جلال طالبانی برهم صالح معاون وی در حزب در این کنگره شرکت خواهد کرد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز روز گذشته دعوت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برای سفر به این کشور را رد کرد.

وی علت رد دعوت را مشغله های کاری خود همزمان با برگزاری این کنگره عنوان کرد.

حمایت های آنکارا از ˈطارق هاشمیˈ معاون سابق و فراری رییس جمهوری عراق که به مرگ محکوم شده است و همچنین توافقات یکجانبه ترکیه با کردستان عراق در توسعه همکاریهای انرژی با این منطقه بدون مجوز دولت بغداد، سفر اخیر و جنجالی ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه به ˈکرکوکˈ، اعتراضات بغداد به نقض حریم هوایی عراق توسط جنگنده های ترکیه برای سرکوب پایگاههای ˈپ.ک.کˈ در شمال عراق و اتهامات سنگین نخست وزیر ترکیه به نوری المالکی مبنی بر اینکه دولت بغداد سیاست مذهب گرایی را در پیش گرفته است، از جمله عواملی است که در دوره اخیر موجب بروز تنش در مناسبات دو کشور شده است.

حزب حاکم ترکیه بیش از یکصد نفر از رهبران سیاسی جهان را برای شرکت در این کنگره که روز ۳۰ سپتامبر ( ۹ مهرماه ) در آنکارا برگزار می شود ، دعوت کرده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.